Pérování Hydractive 3 Plus – PRVNÍ GENERACE

Hydropneumatika_C5_3_Plus

Spojením principů hydrauliky a elektronického zpracování informací nabízel Hydractive 3, další generaci sofistikovaného systémů hydropneumatického pérování. Poskytl zcela nové vlastnosti v oblasti odpružení do té doby nevídané. Odpružení Hydractive 3 vychází z četných výzkumů expertů firmy Citroën a jeho funkční schéma je ve své oblasti naprostou novinkou a potvrzuje přední postavení Citroënu v konstrukci podvozků osobních automobilů.Tento článek popisuje první generaci Hydractive 3 Plus použitou u první generace Citroënu C5.

Regulace výšky podvozku C5   Odpružení Hydractive III je inteligentní, aktivní a autoadaptabilní, k zajištění vysokého komfortu a maximální bezpečnosti. Autoadaptabilita Hydractivu III se vyznačuje automatickou změnou světlé výšky vozidla v závislosti na rychlosti a stavu vozovky. Při jízdě po kvalitní vozovce a rychlosti nad 110 km/h se světlá výška přední části sníží o 15 mm a zadní části o 11 mm. Tím se sníží těžiště vozidla, zlepší se jízdní vlastnosti a odpor vzduchu a v neposlední řadě klesne rovněž spotřeba paliva. V případě hrbolaté silnice a rychlosti nižší jako 60 km/h se pro udržení optimálních jízdních vlastnosti C5 zvýši o 20 mm. Zdvih kol je větší a je tak zachováno jízdní pohodlí. Samozřejmostí je udržování stálé světlé výšky při různém zatížení vozidla. Navíc u C5 break najdete ovladač umístěný v zavazadlovém prostoru umožňuje při vypnutém motoru snížit nebo zvýšit práh pro nakládání a usnadnit tak rozmístění zavazadel nebo připojení přívěsu. Při spuštění zapalování se pérování vrátí do polohy pro jízdu.

Vyšším stupněm systému Hydractive 3 je jeho složitější verze montovaná pod označení Hydractive 3 PLUS, rozšiřuje možnosti regulace tuhosti a zdvihu pérování pro zdokonalení jízdních vlastností jak v oblasti pohodlí tak jízdních vlastností při sportovní jízdě.  Odpružení Hydractive III PLUS nabízí ještě další rozměr: přídavný snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, vyhodnocující stav vozovky a styl řidičovy jízdy. Počítač sám sleduje povahu vozovky a jízdní styl řidiče a ve zlomcích sekundy zajišťuje okamžité nastavení podvozku situaci, pro optimální jízdní komfort a bezpečnost.

Jízdní vlastnosti jsou zcela bez kompromisu mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, vůz jede perfektně a plavně po hrbolaté vozovce a stejně tak dobře sedí v zatáčkách a při vyhýbacích manévrech stejně jako ryze sportovní vůz. Pohyby karosérie (kývání, náklon dopředu a dozadu) jsou citelně omezeny, pohodlí při jízdě je skutečně neporovnatelné a stabilitě vozu nelze nic vytknout. Ve sportovním režimu je, oproti režimu komfortnímu, tuhost odpružení na přední nápravě vyšší zhruba o 60 % a na zadní nápravě zhruba o 90 %. V praxi probíhá přizpůsobení odpružení potřebám řidiče tak rychle a automaticky, že se může zdát, jako by byl systém vybaven jakýmsi šestým smyslem, řidič tak nemusí nikterak zasahovat a může neustále využívat ideální rovnováhy. Navíc může řidič aktivovat ovládaní “ Sportovní jízdy“ vozu, pokud chce, aby pérování častěji přecházelo do dynamického módu a tím se z rodinného vozu rázem stává sportovní vůz a vy můžete plně vychutnávat sportovní jízdu s maximální přesností vedení stopy. Pohodlí a jízdní vlastnosti dosahuji doposud nepoznanou úroveň.

Provedení_regulace_H3_Plus

Hydractive III se vyznačuje rovněž vysokou spolehlivosti, dosaženou díky novým prvkům, mezi které patři zejména integrovaný hydroelektronický blok (BHI), skutečné nervové centrum, které se navíc skládá z výkonné elektronické jednotky. Tato pak reguluje a kontroluje tlak v hydraulickém systému a řídi odpruženi. Tlakové sférické koule jsou rovněž výsledkem nového výzkumu a jejich životnost je nyní ještě větší. Syntetická kapalina hydraulického systému zase zabezpečuje menší tření diky lepší viskozitě. Diky těmto zlepšením je nový systém odpruženi bez nároků na údržbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km.

Pérování se v průběhu let u Citroënu C5 první generace velice osvědčilo, při příchodu Citroënu C6 se dočkal jisté inovace, kdy na zadní nápravě přibyla další pérovací koule a výškový korektor pro každou stranu. Druhá generace C5 převzala modernizovaný Hydractive 3 Plus  od velkého C6, ale bez možnosti systému elektronického řízení tlumení AMVAR, který byl montován pouze do nejvyšších výbav Citroënu C6 s motory V6.

[nggallery id=13]