Nové C4 Picasso – 3.díl, Motor e-HDi a ETG6

CL 11.124.105

e-HDi – mikro-hybridní systém je dostupný u většiny vznětových motorů pohánějících novou C4 Picasso. Tato technologie se může pochlubit celou řadu výhod. Je tichá, rychlá, diskrétní a pracuje při teplotách až do -5 ° C. Je založena na druhé generaci Stop & Start funkci, která využívá reverzibilní  alternátor-startér. Síla startéru byla zvýšena o 70% proti předchozí verzi na 2,2 kW a uvedení motoru do chodu trvá pouhých 400 milisekund, tedy dvakrát rychleji jako dříve.

Hlavní zásluhu na tichém a vibracím prostém startu motoru má spojení s motorem pomocí řemenu a nikoliv přes pastorek a ozubené kolo jako u běžných systémů. Díky systému e-booster se zvyšuje účinnost akumulátoru pomocí superkondenzátoru, který pomáhá baterií při velkém zatížení startem motoru. Tento systém má řadu výhod:
· Zvýšení příkonu energie a schopnost spouštět motor při teplotách pod -5 ° C.
· Na palubní síti se neprojeví moment startu, je zachován výkon světlometů, ventilace, stěračů, audiosystém a všech ostatních přístrojů.
· Superkondenzátor se nabíjí rekuperovanou energií. Tedy v momentech kdy dá řidič nohu z plynu.

Nový Citroën C4 Picasso je vybaven uzavřenou baterií, která zvládne minimálně 600000 startovacích cyklů.  I při zastaveném motoru, jsou všechny funkce vozidla zachovány. Otáčky, při kterých systém vypne motor závisí na typu převodovky.

· U ruční převodovky se motor zhasne pod 20 km/h a naskočí při zmačknutí spojky.
· U ETG převodovky motor zhasne pod 8 km/h (noha na brzdě nebo převodovka v neutrálu) a naskočí při povolení brzdy.
· U automatické převodovky se motor vypne, když se vozidlo zastaví (noha na brzdě nebo převodovka v neutrálu) a naskočí při povolení brzdy.CL 10.141.002

e-HDi  mikro-hybridní technologie – v současnosti nejlepší systém Stop Start na trhu!

Systém je vyřazen z činnosti pokud:

· Dveře řidiče jsou otevřené
· Řidič si vypne pás
· Je aktivní elektrická parkovací brzda
· V kabině se liší teplota hodně výrazně od té nastavené
· Odmlžování zadního okna je aktivováno
· Vozidlo nedosáhne rychlost ani 10 km/h od posledního spuštění.
· Určitá technická kritéria nejsou splněna (nedostatečné nabití baterie, nevhodná teplota motoru atd..).

Inteligentní systém řízení trakce

CL 11.124.104pro zvýšení stability a zlepšení trakce je C4 Picasso ve všech verzích vybaveno systémem  Intelligent Traction Control – Inteligentní systém řízení trakce.
Za nepříznivých klimatických podmínek, poskytuje motoristům účinnější protismykový systém, než jsou konvenční technologie. Pomáhá zejména na sněhu a zledovatělých površích. Když kola začnou prokluzovat, systém neustále hledá nejlepší přilnavost regulací točivého momentu jednotlivých kol. Protismyková funkce systému zase pomáhá řidiči udržovat zvolenou stopu. I když systém ITC není tak účinný jako systém 4×4, nabídne  trakci a stabilitu, která se těmto vozům s pohonem všech kol, dokáže přiblížit.

Robotizovaná převodovka  ETG6  

Jedná se o výrazně modernizovanou verzi předcházející šestistupňové převodovky  EGS6. Změny proběhli na několika frontách. Zde je přehled nových funkcí a změn:

· funkce plížení – pro plynulý pohyb ve velmi malých rychlostech a hladké zrychlení z malé rychlosti.
· Zdokonalený způsob řazení – změna převodů je nyní hladší a rychlejší.
· Optimální zpřevodování  rychlostních stupňů pro lepší pružnost a výrazné snížení spotřeby. Snížení spotřeby bylo dosaženo také díky použití nového převodového oleje s větší účinností.CL 13.069.001CL 13.069.002
· Nový software řídící jednotky – vylepšené adaptabilní chování převodovky včetně novému systému řazení v plně automatickém režimu.