Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009
Nyní mimo provoz !! Příspěvky od 21.6.2005 do 9.2009
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

žhavení vs Common Rail

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
honzahkj



Založen: 21. 11. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt červen 25, 2009 4:14 pm    Předmět: žhavení vs Common Rail Odpovědět s citátem

Zdravím. Dnešní vznětové motory, skoro už tedy všechny, obsahují vstřikovací jednotku Common Rail. Při sledování nových a nových nástupců starších generací HDI, se projevují trendy jako "downsizing" , FAP, ale i snižování kompresních poměrů kvuli NOx, což jak víme nejen snižuje výkon, ale zhoršuje i start při studeném motoru.(tudíž nutné žhav svíčky)
Při pročítání nového motoru 3.0 HDI, jsem narazil na téma žhavících svíček.
A teď už položím DOTAZ: Mohl by mi nekdo napsat, u kterých motorů HDI (samozřejmě ne TDI), jsou používány žhavící svíčky? obávám se, že jsem si najivně myslel, že většina HDI se problém se žhavením (svíčky) netýká.
Mají tedy 1.6,2.0,2.2,2.7 žhav.svíčky? Díky moc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
B@RT



Založen: 27. 01. 2007
Příspěvky: 472
Bydliště: Lomnice n. Pop.

PříspěvekZaslal: čt červen 25, 2009 4:19 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

mají, třeba můj 2,0 HDI 66 je má, ale aktivují se až při nižších teplotách (tušim kolem 5stupňů) a jsou rychložavící tj né jako dřív kdy to svítilo 20 sec.
_________________
Sbírka modelů Citroën:
Citroën B@RT Collection
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Petr47



Založen: 23. 06. 2009
Příspěvky: 50
Bydliště: u Zlína

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 10:18 am    Předmět: Odpovědět s citátem

B@RT napsal:
mají, třeba můj 2,0 HDI 66 je má, ale aktivují se až při nižších teplotách (tušim kolem 5stupňů) a jsou rychložavící tj né jako dřív kdy to svítilo 20 sec.


No a můj, to samé, Pacassa 2.0 HDi, 66 kW je nemá....
_________________
Nikdy neříkám nikdy a nejde to ...

Xsara Picasso, 2.0 HDi, modro-zel. metaliza, 95 000 km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honzahkj



Založen: 21. 11. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 10:42 am    Předmět: Odpovědět s citátem

že by stejný motor 2.0 HDI 66KW jednou měl a jednou neměl, to se mi zdá dost nepravděpodobné. Máte někdo fotky, pokud jste se do motoru šťouchali? (co se týká přístupu k nim.....)
PS.: jinak stále platí muj první dotaz Very Happy Very Happy . dík


Naposledy upravil honzahkj dne pá červen 26, 2009 10:44 am, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin Ben



Založen: 04. 07. 2005
Příspěvky: 98
Bydliště: Vlašim, Domašín

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 10:43 am    Předmět: Odpovědět s citátem

U bývalé Xantie 2.0HDi 80kW za selé dva roky kontrolka žhavení rozsvítila snad dvakrát a to vždy na pár vteřin.
_________________
Citroën C5 Break 2.0HDi FAP, r.v.2003
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jan Vaníček



Založen: 24. 10. 2006
Příspěvky: 206

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 11:41 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Ty motory mají žhaviče všechny, to, že vám nesvítí kontrolka při zapnutí zapalování neznamená, že nedošlo k žhavení. Ono to totiž žhaví již při otevření dveří a dožhavuje dle potřeby, kontrolka se rozsvítí jen tehdy, pokud motor ještě není připraven na start. Tak mi to říkal můj servisák, když jsem měl 1,6HDI a obdobný dotaz. Pak jsem to samé našel i v knížce pro dnes již předpotopní Felicii 1,9D. Tak na tom asi něco bude.
_________________
Berlingo 1,4 LPG
Berlingo 1,6 16V LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honzahkj



Založen: 21. 11. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 12:05 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Felicie samozřejmě nema Common Rail, čili to je jiná kapitola, ale s tím HDI to je zajímavé. Skoro mě ale až překvapuje, jak velký problém je u Citroenu zjistit co jaký motor vlastně má. Bohužel dnes tyto informace nikoho nezajímají. A na stránkách Citroen, no coment !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Xantiak



Založen: 29. 09. 2006
Příspěvky: 663
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 1:08 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Žhaviče mají všechny výše uvedené motory. nedovedu si představit jakou formou by chytla nafta např při -25°C. Ztlačení je jedna věc, ale teplota stlačeného paliva je věc druhá. To že žhavky nejdou vidět neznamená, že je motor nemá, u některých motorizací je k nim totiž přístup jak k penězům, např u 2,2HDi. Laughing

S tou kontrolkou viz výše je to tak, v teplotách nad deset stupnu se ani neobjeví. O žhavení přo otevření dvěří jsem slyšel, ale nemají to všechny auta, třeba má xantie tohle nemá, tam se žhaví až při otočení klíčku a pak dožhavuje po nastartování až tři minuty.

Viz tabulka pro motor RHZ

Preheating operation(předžhavení).

The preheating time varies depending on engine temperature.

Engine coolant temperature Pre-heating duration
- 30 °C 16 seconds
- 10 °C 5 seconds
0 °C 0,5 seconds
10 °C 0,25 seconds
18 °C 0 seconds
40 °C 0 seconds

Postheating operation(dožhavování).

Post-heating allows the operation of the heater plugs to be prolonged following the starting phase.

Postheating is used to reduce pollutant emissions during the first few minutes after starting.

Engine coolant temperature Post-heating duration
- 30 °C 3 minutes
- 10 °C 3 minutes
0 °C 1 minute
10 °C 1 minute
18 °C 30 seconds
40 °C 0 seconds

Parameters which can interrupt the postheating :
Engine coolant temperature lower than 20°C.
Injected fuel flow exceeding 35 mm3.
Engine speed greater than 2000 rpm.
_________________
Xantia 2.0 HDi 109PS Millesime r.v. 2000 ČERVENÁ LUCIFER

Exclamation Shocked Cool Laughing Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honzahkj



Založen: 21. 11. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: pá červen 26, 2009 3:01 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Teplota vznícení nafty je cca 250 C . Teplota při kompresi je cca 700 - 800C .Při použití přímého vstřiku u Common Railu , kde je vysoký vstřikovací tlak (cca 130MPa ) by i při arktických teplotách až tak problém se vznícením nebyl.(otázka jak rychlý by byl start, jak ekologický atd.) Samozřejmě jak se postupně dozvídám, při dnešních kompresních poměrech atd atd při - 10,20 uz zhavení kvuli rychlému a spolehlivému startu nutné je, ale dalším velmi duležitým duvodem ,jak už je zřejmé, jsou emise, díky nimž se žhavení také dělá. A jak to tedy vypadá, zřejmě asi každé HDI žhavící svíčky má. I když je mnohdy využije sporadicky. A ted by byl na snadě další dotaz, jaký systém žhavení v našich Citroenářských motorech jsou. (Zda mají ISS,....) Nenašel jsem jedinou obsáhlejší publikaci, kde by byl jakýkoli HDI motor formou "skritp" či manuálu rozepsán. Pokud náhodou (a ted spíše dotaz pro automechaniky) se s nějakou publikací někdo setkal, bylo by docela fajn se s ní seznámit.
PS.: Díky za tabulku Exclamation
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kasprik



Založen: 03. 05. 2007
Příspěvky: 122
Bydliště: Tanvald

PříspěvekZaslal: po červen 29, 2009 11:42 am    Předmět: Odpovědět s citátem

2.0 HDI 80 kw-xantie-mám žhavičky jsou to takové malé svině v hlavě motoru.
_________________
Xantia break 2.0 HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Václav



Založen: 23. 06. 2005
Příspěvky: 132
Bydliště: Třebíč

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 9:08 pm    Předmět: Žhavení Odpovědět s citátem

Question Při otevřených dveřích žhaví koncernový auti VW, Seat pumpe diesel a snad i škoda, ale citroen Question Prosím nějakého servisáka o odborný vyjádření. Ať si nepletem hlavu s J.P.P. Laughing
_________________
Xantia Break 99, 2,0HDi Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
vladosr



Založen: 17. 04. 2007
Příspěvky: 103
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 7:55 am    Předmět: Re: Žhavení Odpovědět s citátem

Václav napsal:
Question Při otevřených dveřích žhaví koncernový auti VW, Seat pumpe diesel a snad i škoda, ale citroen Question Prosím nějakého servisáka o odborný vyjádření. Ať si nepletem hlavu s J.P.P. Laughing

Nech si zhavia , ale neviem preco , ked si idem len po veci do auta .Ze by test baterky . Mal som O RS , tam sa zas s centralom po otvoreny dialkou pustalo podavacie cerpadlo . Tiez nevidim vyznam.
_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS,KLIMA,TEMP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Havlicek.Lukas



Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 683
Bydliště: Kolin

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 8:33 am    Předmět: Re: Žhavení Odpovědět s citátem

vladosr napsal:
Václav napsal:
Question Při otevřených dveřích žhaví koncernový auti VW, Seat pumpe diesel a snad i škoda, ale citroen Question Prosím nějakého servisáka o odborný vyjádření. Ať si nepletem hlavu s J.P.P. Laughing

Nech si zhavia , ale neviem preco , ked si idem len po veci do auta .Ze by test baterky . Mal som O RS , tam sa zas s centralom po otvoreny dialkou pustalo podavacie cerpadlo . Tiez nevidim vyznam.


u mojeho citroena C4 benzina se zapina cerpadlo po vlozeni klicku do zapalovani u naftaka mi to zhavilo

stacilo otocit klickem a jel sem
_________________
Citroen C4 1,4i vybava X ;dodelane mlhovky xenony 17" hliniky neony a bile displeje + modre tlacitka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Václav



Založen: 23. 06. 2005
Příspěvky: 132
Bydliště: Třebíč

PříspěvekZaslal: pá červenec 03, 2009 5:44 am    Předmět: Re: Žhavení Odpovědět s citátem

u mojeho citroena C4 benzina se zapina cerpadlo po vlozeni klicku do zapalovani u naftaka mi to zhavilo

stacilo otocit klickem a jel sem[/quote]

Tak tohle podle mě má logiku,ale otevření dveří?
_________________
Xantia Break 99, 2,0HDi Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
RP



Založen: 03. 07. 2008
Příspěvky: 49
Bydliště: BA

PříspěvekZaslal: pá červenec 03, 2009 6:52 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano u VW, Seat, Škoda, začne žhaviť po odomknutí dverí (centrálom alebo klúčom) a ich otvorení. Podľa mňa to má Citroen podobne, skráti sa tým čas a je možné rýchlejšie naštartovať. U mojej 1,6HDI pozorujem svietenie kontrolky žhavenia iba v zime pri nižších teplotách a aj to iba krátko
_________________
Citroen Berlingo 1.6HDI 90 XTR Gris fer
PowerBox 80kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vladosr



Založen: 17. 04. 2007
Příspěvky: 103
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá červenec 03, 2009 2:54 pm    Předmět: Re: Žhavení Odpovědět s citátem

[/quote]u mojeho citroena C4 benzina se zapina cerpadlo po vlozeni klicku do zapalovani u naftaka mi to zhavilo

stacilo otocit klickem a jel sem[/quote]

S mojim sucastnym uz skor starsim autom, to urobim tak isto aj ja do -10 .A aj do viac ale hned nejde kultivovane , aj ked ma svoje za sebou .Necakam na kontrolku , ked mi treba ist .
_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS,KLIMA,TEMP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alex



Založen: 16. 01. 2006
Příspěvky: 823
Bydliště: Bruntál

PříspěvekZaslal: út srpen 18, 2009 12:24 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Žhavící svíčky má každý chrochťák.
On se třeba na první pohled nezdá velký rozdíl mezi teplotou při startování +20°C nebo -20°C. Řeklo by se pouze 40°, jenže problém je v tom, že při mínusových teplotách rapidně ubývá kapacita (síla) akumulátoru a rapidně se zvyšují odpory, které startér musí překonat (tuhý olej, apod.). Tím se taky rapidně zmenšuje dosažená teplota při stlačení a tím se zhoršuje startovatelnost.
Proto je žhavek třeba. Například u svého golfa III 1,9 TDI (přímý vstřik), který kontrolku žhavení rozsvěcel podobně jako HDi, jsem měl problém nastartovat bez žhavení už kolem 0°C.
Ale zpět k moderním motorům s CR. Snížením kompresního poměru musí žhavky dosahovat vyšších teplot, aby se dal motor nastartovat. Takže proto se u nízkokompresních dieselů používají keramické žhavky s vyšší dosažitelnou teplotou.
Jak je to ale u nich se startovatelností řekněme při teplotách kolem 0°C však nevím - docela by mě zajímalo, jestli je potřeba čekat na dožhavení častěji než u našich starších motorů?
Asi na tom něco bude, když se dnes začínají používat svíčky s napětím 6V s tím, že při studeném žhavení se do nich na chvilku pustí 12V (kvůli rychlosti nažhavení) a pak elektronika přepne na 6V Shocked .
_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group