Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Grand C4 SpaceTourer




Právě je pát 16. lis 2018 3:36:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: čtv 11. říj 2018 18:55:58 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Za mě samozřejmě Vervu. Používáno na starším Fordu Focus, prodloužilo životnost EGR ventilů a vstriku.

Ale momentálně je rozdíl 2-4 Kč na litr a to je možná lepší vzít effectu a přidat VIF - zimni/letní, vyjde levněji, ale ta práce s tím....

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ?cdetail=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: pát 12. říj 2018 15:10:25 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 241
sorry za OT: tak tady asi hraje hlavne roli to, ze by OMV melo mit MAXXM bez bioslozek, ne? aditivaci si kazdej muze pripadne dodelat sam, ale ten lih uz z toho nikdo nedostane...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: pát 12. říj 2018 17:21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 323
Bydliště: 471 27
Naftu bez biosložky bych já osobně určitě aditivoval, protože ta biosložka, což by měl být " řepkový " olej (líh je v benálu), má hlavně vylepšovat mazivost, což je základní vlastnost nafty. Nejlépe maže staré dobré Měřo.
Ostatní věci, které z biosložek v naftě plynou, mají dle mého výrobci podchyceno vzhledem k životnosti palivové soustavy. Aditiva ty negativní vlivy biosložky výrazně omezují- viz výše.
Takže tankuju obyč. naftu, protože je na ní motor stavěný a přidávám si aditiva sám.
A ano, je s tím trocha práce, ale já si v klidu doma přelévám adekvátní množství do 125 ml lahvičky a pak na pumpě jen před tankováním vleji do nádrže. A naučil jsem to i ženu, takže to není bůch ví co za složitost.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: pát 12. říj 2018 18:32:05 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 241
nafta je "mastna" dost sama o sobe, bio slozky se do ni nepridavaji kvuli mazivosti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: pát 12. říj 2018 18:38:34 
Offline

Registrován: ned 04. úno 2018 19:47:22
Příspěvky: 51
Tak tak, bio je jen kvůli snížení množství těžené ropy a rozhodně to není nic pozitivního. Degraduje lineárně v čase a stará zničí motor. Mě takhle vypekl benzín. Tankuju pokud to jde bez bio a je to nejlepší řešení, naštěstí to je i levnější.

_________________
C4 Picasso 2018 Shine
C4 Picasso 2015 Intensive
Renault Fluence 2010
Renault Megane 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: pát 12. říj 2018 19:34:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 323
Bydliště: 471 27
Chlapi máte pravdu. Díky za poučení.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 21:05:19 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Oznaceni paliv:

E5, E10, E85 - benzinova paliva, kde hodnota oznacuje % mnozstvi bio slozky

B7, B10, XTL - naftova paliva, kde hodnota oznacuje % mnozstvi bioslozky

Oznaceni je napsano na tankovaci pistoli - je to kvuli sjednoceni nazvu, aby motorista vedel kolik je bioslozky v palivu.


Bioslozky se do paliva pridavaji z duvodu snizovani emisi sklenikovych plynu :oops:

Citace Idnes:
Do roku 2020 má desetina paliv pro auta v EU pocházet z obnovitelných zdrojů a zároveň se do té doby má snížit emise skleníkových plynů z dopravy o 6 procent proti roku 2010. EU nařídila povinně snížit emise o 2 % do roku 2015 (to Česko splnilo) a dobrovolně jako mezicíl rok 2017 a minus 4 % (Česko nesplní, bude usilovat alespoň o minus 3,5 %).
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/repka-nestac ... omika_kris

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ?cdetail=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: úte 16. říj 2018 13:26:17 
Offline

Registrován: pon 13. srp 2018 14:21:28
Příspěvky: 3
Dobrý den, pánové,

takže brát "neprémiovou" naftu v zásadě jakékoliv značky a do 50 litrů nadávkovat 50 ml VIFu (přímo z lahvičky před čerpáním paliva)? Ta nejmenší lahvička tedy pokryje 2,5 tankování. Nerad bych to vzhledem k těm svinstvům, co aditivum obsahuje, někde v bytě přeléval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand C4 SpaceTourer
PříspěvekNapsal: úte 16. říj 2018 14:28:35 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 241
na pumpe maji to mensi baleni, kde je davkovac ve vicku po 20 ml... davkovat pred cerpanim kvuli promichani


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz