Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - nefunkční klima - pojistka




Právě je stř 17. říj 2018 17:58:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nefunkční klima - pojistka
PříspěvekNapsal: čtv 07. kvě 2015 23:13:56 
Offline

Registrován: čtv 07. kvě 2015 23:12:03
Příspěvky: 5
Předem se omlouvám, že zakládám nové téma.
Dostal jsem pod ruce jednu xsaru picasso 1.8 16V r.v. 2002 ohledně sprovoznění klimatizace.
Prvotní příčina byla že nešel vůbec proud od spínací skříňky. spínací skříňku jsem opravil dle návodu jak je zde uvedeno. Dostal jsem se do takové fáze, že mi šel proud až ke kompresoru, Ale po zapnutí hned vyhořela pojistka pod přístrojovou deskou hodnoty 20A. Zapojil jsem tedy kompresor přímo od baterky a spojka nesepnula. Sehnal jsem tedy kompresor jiný zde z klubu a vyměnil pouze elektromagnet. Vše jsem dal dohromady a po nastartování pustil klimatizaci. Spojka sepnula. Sahara naběhla až tak po cca 30 vteřinách a přišlo mi, že rovnou na vyšší rychlost. Sahara vypínala a kompresor také, Vypnul a zapnul. po cca 10 minutách nastartovaného motoru na volnoběh mi najednou vyhořela opět pojistka pod přístrojovou deskou. Po výměně a sepnutí klimatizace sepnul kompresor na jednu vteřinu a hned se opět vypálila pojistka. Pokoušel jsem se zatočit na autě pouze spojkou a ani jsem tím nehnul. Klimu jsem vypustil do atmosféry a najednou se spojka s celou hřídelkou kompresoru opět točila. Mám podezření, že klima měla až moc vysoký tlak, kdy kompresor klimatizace nedokázal točit chladící medium z důvodu vysokého tlaku v okruhu. Může to být například tlakovým čidlem? Nesetkal jste se někdo s takovou závadou?
Moc děkuji za pomoc.
Klimatizace je automatická.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nefunkční klima - pojistka
PříspěvekNapsal: pon 06. srp 2018 12:05:46 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 138
Zdravím,
vyhrabal jsem toto téma proto abych...
Manželce přestala jít na 2.0Hdi XPicasso klimatizace. Přijela, šla nakoupit, vrátila se a klima již nesepnula. Do té doby klima šlapala v pohodě, nesyčela, takže jsem postupoval doma takto:
1) vizuelní kontrola
2) poslechem nebylo slyšet sepnutí kompresoru
3) kontrola pojistek na BSI - negativní
4) přímá kontrola spínání kompresoru (na konektor kompresoru přivedeno + a - 12 V přímo z baterie - kompresor nesepnul
5) měření odporu cívky kompresoru - 0 ohm (= cívka ve zkratu)
6) pokus o výměnu cívky kompresoru na autě - rezignoval jsem po nemožnosti povolit středový šroub řemenice kompresoru
7) koupě kompresoru na vrakovišti 1000,-Kč
8) demontáž a montáž kompresoru z auta cca 25min.
9) zkouška sepnutí "nového" kompresoru pomocí diagnostiky Lexia (test akčních členů BSI) - negativní
10) zkouška vedení z BSI ke kompresoru (zelený konektor na BSI, pozice č. 13, přivedl jsem +12 V kompresor sepnul)
11) demontáž a rozebrání BSI jednotky
12) oprava BSI jednotky (relé spínání kompresoru)
13) Opětovní zkouška Lexií - OK
14) montáž BSI jednotky zpět do auta
15) Doplnění chladiva (725g R134a) cena 1399Kč
16) vše opět plně funkční

Pozn. na vrakovišti jsem si při vybírání kompresoru přeměřil i odpor cívek. Rozsah byl 3,9 až 4,1 ohmu.
Zde jsou uvedeny všechny informace, které potřebujete vědět při řešení problému s elektromagnetickou spojkou kompresoru klimatizace, ať vám slouží.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz