Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - chyba P1462 Electric EGR valve position copy signal




Právě je sob 22. zář 2018 22:40:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 11:03:26 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
Zdravím komunitu a prosím o radu ohledně chyby na diagnostice P1462 (Electric EGR valve position copy signal)... Chybu jsem smazal ale po nastartování se hned objeví znova. Palubka nic nehlásí, pouze diagnostika. Je to velký problém? Při jízdě nepociťuji žádné divné chování.... Mám s tím jezdit dál nebo raději servis? Picasso je rok 2009 1.6HDI, najeto 130.000km.
Předem díky za jakoukoli reakci.
Lukáš


Naposledy upravil kejmi dne pon 12. bře 2018 19:07:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 11:06:38 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1080
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Podle mne ti to hlasi, ze poloha ventilu je mimo to, kde ma byt. Jezdit se s tim asi chvili da, ale asi bych to zacal resit. Pokud se totiz ventil sekl v otevrene poloze, zbytecne ti to bude zasirat motor a olej, casem se muze pridat dalsi - treba nepravidelny chod, skubani atd.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 15:15:17 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
předpokládám, že bude ventil na výměnu? Cena teda příšerná! (Tohle se asi neopravuje...? Nebo by mohlo stačit vyndat a vyčistit?) Bude to nějaký větší servisní zákrok nebo je normálně přístupný a při výměně mi nerozeberou půlku auta? :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 16:28:18 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1080
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Zalezi co tomu je. Samozrejme pro servis je nerychlejsi vymena. I kdyz... kdyz mne kdysi v servisu nekdo sahl na EGR, udelal vice skody jak uzitku. Je tam nacvakavaci spona a pravdepodobne nebude chtit jit zpatky a i kdyz pujde, nemusi to tesnit - coz ovsem ty meniky v servisu zajimat nebude. Proste ty si jen vice pricichnes spalin. Ale treba mas nekoho sikovneho.

BTW. na mam aute je najeto 250.000km, telo EGRu je puvodni, motorek druhy z jineho ventilu z vrakace.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 17:41:34 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
Chapu... jen nemam moc zkusenosti. Predchozi auto bylo Saxo a tam jsem si vse udelal sam. Tohle je o 10 let mladsi a bojim se, abych mu neublizil. Uz jsem nastudoval kde je EGR a tusim jak se k nemu dostat. Ted spis resim, jak ho po vyndani otestovat a zjistit, co je na nem v haji... jsem manualne sikovnej, tak myslim, ze bych se mohl pokusit o vyndani a pripadnou “repasi” jen nevim, jak otestovat funkci a zjistit co tomu je...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:00:37 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
jak píšeš ohledně té nacvakávací spony, předpokládám, že původní je po sundání nepoužitelná a má se použít tahle šroubovací (1628 3J) https://www.autokelly.cz/Product/PSA-16283J/1001869679


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:24:37 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1080
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ano. Ale mozna by stacilo jen sundat motorek, kovove telo nechat na miste. Tim padem by ti odpadla potreba te spony. On stejne neni spinavy tam, kde prochazeji spaliny. Tam je to "vymeteno". Problem, pokud se jedna o nemoznost dosahnout kranich poloh, je bordel v miste, kde nema byt - tj. v mechanizmu ovladani. Kdyz je to plne sazi, brani to dosahnuti krajnich poloh, protoze ty saze spadnou do drahy lozisek.

Prikladam pohled do toho tela, do mist mechanizmu, jak to vypada po sundani toho motorku. On drzi je na 3 torxech. Da se to pak vysat vysavacem. Na zhruba 13te hodine v tom " ciferniku", je videt na konci te osicky jedno ze dvou lozisek v te draze, kde to jezdi a zdiha ten stred toho ventilu, tim jak to v te draze stoupa. Z toho motorku cni takova vidlicka, ktera nabere/napichne tu osicku. Loziska musi byt na vnejsim okraji te vidlicky, tz. v tech drahach v te stene. Ta vidlicka je mirne predpruzena. V tom vypnutem stavu a mirnem predpruzeni je ten ventil zavreny. U meho puvodniho motorku byl problem, ze on se vychodil tak, ze predpruzeni tam jiz nebylo zadne, ba dokonce tam byla vule, takze ten ventil byl i v pripade "uplneho zavreni" pootevreny.

A muzes mi verit, ze jsem mel takhle venku dva EGR ventily a vzdy byly ty saze jen tady. Tam kudy codi spaliny to sice je cerne, ale je to jen tenka vrstva, zadny nanos, jinak zcela vymeteno.


Přílohy:
EgrPlnySazi.png
EgrPlnySazi.png [ 752.42 KiB | Zobrazeno 1382 krát ]

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:32:57 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
ty jo, to je paráda, díky moc za radu. Pokusím se to nejdřív vyřešit pouhým sundáním motorku a jak píšeš - vysavačem vysaju ten bordel. Je potřeba saze nějak mechanicky narušit, nebo to pobere ten vysavač? Složit, smazat chybu z jednotky a to by mělo být vše? Nebo je potřeba nějaký reset řídící jednotky? (Odpojit od baterie ....)?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:40:02 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1080
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Baterii bys mel odpojit tak jako tak, kdyz se v tom budes hrabat. A pokud nebudes davat jiny motorek, podle mne nemusis nic v diagnostice delat. I ta chyba by mela po nekolika nastartovani pominout, pokud je problem tam v tom.

Jinak jak jsem uz psal, loziska zatlacit zpatky do tech sten, nicim nemazat, akorat by se to tim zalepilo. A taky se nelekni, ty steny kde chodi to lozisko se trochu hybou, ono tim jde otacet, ale v te jedne poloze to jakoby sedi. Proste se podivej, jso utam takove vystupky na te rekneme mosazne casti na 3ti a 9te hodine.

Jo a taky je tam 2x tesneni. To jedno - zelene je videt v tom tele, druhe cervene asi zustane na motorku. Ja jen, kdyz budes sundavat ten motorek, tak at ti to nekam nezapadne. Uz jsem tam takhle parkrat hledal tesneni co prijde mezi blok motoru a EGR ventil. Ale to je mezi tim telem a blokem motoru a to snad sundavat nebudes. Dycka potvora spadlo nekam mezi blok a starter a nemohl jsem ho najit.

A jeste prosim te, presne mas 66kw nebo 80kw? Ono by to melo byt jedno, ale jen mne to zajima :)

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:42:53 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 26
ok, baterii odpojim jako první... už studuju nějaký návody jak se k tomu prokousat... Po sundání toho motorku tam budu takhle hezky videt? Do toho těla...? mam 80kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2018 20:53:25 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1080
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Skoro ano ,akorat to budes mit o 180 stupnu otocene, jako uvidis do toho shora, jen ten obrazek musis zrotovat o 180 stupnu na jednu stranu. Pak jeste zalezi kolik je mista, kdyz se zvedne na C3 Picasso kapota. Na C4 Picasso je to dost daleko v motorovem prostoru. Vzdy jsem si sundal horni zvukovou izolaci motoru na prepazce. A kdyz jsem se hrabal dale tak i ramena steracu a plasty pod nima. Ty sterace kvuli tech plastu. Jinak ty plasty neslo sundat. Ale snad tak daleko nebudes muset jit.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz