Nová auta se z výroby plní bezbarvou chladící kapalinou,která by se měla dolévat, případně měnit za nemrznoucí kapalinou Glysantin G33 modrozelené barvy.Toto je originální chladící kapalina, která odpovídá vysokým nárokům na chlazení a ochranu moderních motorů.Je výrobkem chemičky BASF a nemá prakticky jiného výrobce. |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Chladící kapalina by se měla měnit každých pět let nebo 120 000km, ale to samozřejmě řada majitelů nedělá. Pokud tedy koupíte starší vůz šesti let, rozhodně doporučujeme chladící kapalinu vyměnit a nejenom to, je dobré chladící systém dobře propláchnout s použitím čističe, který odstraní vodní a kotelní kámen, nejčastější příčinu snížení účinnost chlazení motoru a vytápění interiéru. | ||||||
Původní kapalina z výroby může po letech trochu zežloutnout, ale pokud je už výrazně barevná, dodržujte pro dolévání stejnou barvu, barvy nemíchejte. | ||||||
Koncentrovanou chladící kapalinu Glysantin řeďte demineralizovanou nebo destilovanou vodou, koncentrát v balení 1l, je vždy nutné naředit vodou. | ||||||
Už hotovou směs na -35°C v balení 2l nebo balení 5l, ředit nemusíte. | ||||||