PŘERUŠENÍ PROVOZU O SVÁTCÍCH !!!  Všechny nově přijaté objednávky budou vyřizovány a odesílány od pátku  3.1.2025. Za vzniklé komplikace se omlouváme a děkujeme za pochopení.

Chladící kapaliny pro vozy Citroën a Peugeot.

Nová auta se z výroby plní bezbarvou chladící kapalinou,

která by se měla dolévat, případně měnit za nemrznoucí kapalinou Glysantin G33 modrozelené barvy.

Toto je originální chladící kapalina, která odpovídá vysokým nárokům na chlazení a ochranu moderních motorů.
Je výrobkem chemičky BASF a nemá prakticky jiného výrobce.
Koncentrát G33 - 1l Směs  G33 - 2l na -35°C Směs  G33 - 5l na -35°C

originalni-nemrznouci-smes-citroen-peugeot-g33-5l-na-35-c-chladici-kapalina-psa-modrozelena-9735k0-glysantin-g33_01

originalni-nemrznouci-smes-citroen-peugeot-g33-5l-na-35-c-chladici-kapalina-psa-modrozelena-9735k0-glysantin-g33_02

originalni-nemrznouci-smes-citroen-peugeot-g33-5l-na-35-c-chladici-kapalina-psa-modrozelena-9735k0-glysantin-g33_03


Glysantin G70

Najdou se výjimky, to jsou modely, které mají motor od jiného výrobce, to platí pro modely Citroën C1 a Peugeot 107 s benzínovým motorem a dále pro Citroën Jumper a Peugeot Boxer s motory Puma a Iveco, zde se používá originál červená Glysantin G70 od firmy BASF, případně lze použít chladící kapaliny normy VW G12, červené barvy.

 

originalni-nemrznouci-kapalina-citroen-g70-1l-chladici-kapalina-psa-cervena-1637854880

 

Glacelf Auto Supra 1l

Samozřejmě pokud začne někdo dolévat původní bezbarvou chladící směs kapalinou jiného výrobce, měl by použít moderní červenou chladící kapalinu G12 dle normy VW . Například od fy. Total je to Glacelf Auto Supra, ale pravděpodobně ani kapalinou od jiného výrobce motoru neublížíte, ale měla by to být vždy nejméně norma G12.

  total-glacelf-auto-supra-1litr-chladici-kapalina-cervena-172765  

Chladící kapalina by se měla měnit každých pět let nebo 120 000km, ale to samozřejmě řada majitelů nedělá. Pokud tedy koupíte starší vůz šesti let, rozhodně doporučujeme chladící kapalinu vyměnit a nejenom to, je dobré chladící systém dobře propláchnout s použitím čističe, který odstraní vodní a kotelní kámen, nejčastější příčinu snížení účinnost chlazení motoru a vytápění interiéru.
 
Původní kapalina z výroby může po letech trochu zežloutnout, ale pokud je už výrazně barevná, dodržujte pro dolévání stejnou barvu, barvy nemíchejte.
 
Koncentrovanou chladící kapalinu Glysantin řeďte demineralizovanou nebo destilovanou vodou, koncentrát v balení 1l, je vždy nutné naředit vodou.
 
Už hotovou směs na -35°C v balení 2l nebo balení 5l, ředit nemusíte.