Videa od Clarksona, až po Conneryho, s Citroënem C6

V tomto článku Vám chci představit, nebo možná spíše jen připomenout, pár zajímavých reklam na Citroën C6 a jeden dost povedený praktický test od mého oblíbence Jeremy Clarksona z Top Gearu, který snad jako jediný dokáže v současnosti dělat motoristický pořad tak, aby nenudil k smrti, a dalo se na něj dívat až do konce.
On nemusí tvrdit, že autům rozumí, ani že je expert a rozhodně s ním nemusíte souhlasit, přesto umí bezvadně pobavit. Pravda, Francouze zrovna nemusí a první generace C5 u něj rozhodně nezabodovala, ale C6 po zásluze dostala od Top Gearu téměř to nejlepší hodnocení.
Citroën C6 přišel na trh v roce 2006 a vypadal naprosto úžasně, ihned posbíral mnoho cen za design a na špičkové úrovni byla technika i podvozek .
V modernizovaném systému pérování Hydractiv 3 Plus přibyly oddělené regulační pružící jednotky na zadní nápravě a ventily pro řízení průtoku oleje v tlumičích. I interiér se velice povedl, nádherná velká pohodlná křesla doplňovala luxusní výplně dveří. Avšak palubní desku jsem patrně nejenom já, čekal výrazně avantgardnější a funkčně převratnou. Bohužel, jednalo se o standardní audio a navigační systém koncernu PSA, známý z ostatních modelů.
Ne, že by to bylo vyloženě špatné, ale zkrátka na velkém novém modelu Citroënu se nemělo takto šetřit. Samozřejmě všichni, kdo očekávali s napětím tento nový model, byli z tohoto řešení hodně zklamáni a pro novináře se našla skvělá příležitost za co auto ztrhat. Protože nic jiného negativního snad na Citroënu C6 najít nešlo, to auto se ohromě povedlo, a bylo přesně pro ten správný druh zákazníků, kteří ocení dokonalost technologie i designu. Navíc jeho základní tvar, konkávní zadní okno a provedení zadního bočního okna, odkazovalo na můj oblíbený legendární Citroën CX. A kdo se s tímto autem ještě pořádně nesvezl v provedení s motorem V6, ten si asi nedokáže ani představit, jak má vypadat skvělý vůz a dokonalý podvozek, věřte, že ani ty nejprestižnější limuzíny vám dnes nenabídnou takové svezení, které je bez kompromisů mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi.