Sedan C4 L pro Evropu nebude.

c4l_1

Citroen C4 L využívá základu řady C4, ale jinak se jedná o celkově nově pojatý sedan, a půjde v dějinách Citroënu o vůbec první model vyvinutý v novém firemním stylistickém středisku v Šanghaji. Jeho výroba zatím probíhá v čínském Wuhanu a v ruské Kaluze. Vůz se má prodávat především v Číně, Rusku a zemích latinské Ameriky, ale do Evropy se patrně nedostane.

Karoserie i interiér vyzařují nápaditostí i elegancí, a s výrazným designem odvolávajícím se na vozy vyšší třídy, včetně zadního konvexního okna jako mají Citroën C5 nebo C6.

Nejedná se o žádný cenově levný model jako je pro východ určený C-Elysseé, C4L je plnohodnotný a komfortní vůz se vším co patří k sedanu nižší střední třídy.c4l_3

C4 L přináší cestujícím bezkonkurenční pohodu ve své třídě, s velkorysým zadním prostorem pro nohy, díky nejdelšímu rozvoru náprav v segmentu 2,71 m. Pyšní se také prostorným zavazadlovým prostorem s objemem 440 litrů a řadou důmyslných úložných prostorů.

Citroën C4 L těží z vysoce kvalitní akustické a tepelné pohody původní C4. Izolace však byla ještě speciálně vylepšena a upravena pro cestující na zadních sedadlech.

c4l_7

Podvozek a zavěšení bylo vyladěno speciálně pro dlouhou C4 L, na optimální komfort, silnou přilnavost a nenapodobitelný pocit z jízdy i na horších komunikacích, obvyklých v cílových zemích prodeje.

Standardní a příplatková výbava se bude lišit v závislosti na zemi prodeje, budou však k dispozici nejmodernější technologie, jako je ionizér klimatizace, bezklíčový vstup a startování, adaptivní tempomat, přední sedadla s masážní funkcí či duální klimatizace. Chybět nebude ani kožené čalounění, monitor tlaku v pneu, navigace, audio systém JBL nebo přehrávač DVD, plně vyhřívané přední sklo, couvací kamera, dešťový senzor, xenonové světlomety, navigace s dotykovým displejem 7“ ,  atd..c4l_9
Nejnovější generace GPS navigace nabídne kvalitní 7 palcový dotykový displej, DVD přehrávač, reálné zobrazení 3D křižovatek  a samozřejmě připojení přenosných zařízení (USB streaming, atd.) plus Bluetooth hands-free.

Zážehový motor THP s vysokotlakým přímým sekvenčním vstřikováním a turbodmychadlem Twin Scroll, s výkonem 150 koní až 170 koní (v závislosti na zemi prodeje) a točivým momentem 240 Nm při 1400 otáčkách za minutu, je spojen se 6-stupňovou automatickou převodovkou.

c4l_33Nová zážehová jednotka  1.8 16V s výkonem 136 koní, může být spojena s 5-stupňovou manuální nebo 6-stupňovou automatickou sekvenční převodovkou. Tato nová motorizace je však  k dispozici zatím pouze v Číně. Systém start/stop ale bude součástí všech agregátů ve všech zemích, kde se C4 L dostane do prodeje.

Pro latinskoamerický trh bude C4 L produkována v továrně El Palomar v Argentině. Do prodeje se model dostane na vybraných trzích ve druhé polovině roku 2013.

 

[nggallery id=9]