Premiéra – nový Citroën Grand C4 Picasso

nahled

Citroën právě oficiálně odhalil podobu prodloužené verze C4 Picaso nazývanou Grand a vydal tiskovou zprávu o vlastnostech a rozdílech proti krátké verzi. Nevím zda jsem osamocen ve svém názoru, ale vnější design mě opět hodně zklamal, ale to je můj subjektivní názor, takže pokud Vám se líbí, budu za značku Citroën jenom rád.

Dle Citroënu jde opět o vůz unikátního stylu, který se výrazně liší od pětimístné verze. Nová platforma EMP2  umožnila dlouhý rozvor 284 cm (o 11 cm víc než minulá verze) a tak zůstala zachována délka předchozí generace 459 cm a přidalo se několik dalších vylepšení:

– modularitu se třetí řadou sklopitelných sedadel pro převoz 7 osob
– prostornost s největším místem ve 2. a 3. řadě v tomto segmentu
– přístup do vozu, zejména na sedadla ve 3. řadě, díky vylepšeným dveřím
– zavazadlový objem zvětšený o 69 litrů na 645 litrů a více než 700 litrů po posunutí 2. řady dopředu

Nový vynikající poměr komfort/jízdní stabilita, překonává předchozí generaci, s novým elektrickým posilovačem a optimalizovaným systémem podvozku a zavěšení.

Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu (Ardoise nebo Champagne). Pokud chce majitel vozu dodat osobní charakter má možnost zobrazit si na 12palcovém  displeji vlastní  fotku ve vysokém rozlišení. Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky. Velká péče byla věnována i dveřním panelům, do jejich madel byl laserem vypálen zcela nový moderní motiv.

Přední sedadla nabízejí asymetrický design s grafickým efektem dodávající sedadlům vzhled sofa. Druhou řadu tvoří tři samostatná křesla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla. Nové jsou otvory ventilace určené pro cestující ve 3. řadě, což je v této kategorii exkluzivní nabídka. Z interiéru čiší elegance a komfort, k nimž přispívá i čalounění sedadel: v nabídce je světlá kůže Nappa ve dvou odstínech a kožené čalounění Mistral.

V novém Citroënu cestuje řidič i posádka jako v první třídě díky v tomto segmentu exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou podobně jako při cestování v první třídě využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž si mohou na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouštět oblíbené filmy.Citroen_C4_Picasso_Grand_28

Sériově montovaný sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby,…

Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení. Nový grafický podklad Graphic doplňuje Eliptic a Cubik, které jsou již k dispozici u C4 Picasso, pětimistné verze.

Sedmipalcový dotykový displej také nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím na portále CITROËN Multicity Connect. Portál se ovládá ze sedmipalcového dotykového displeje. Tyto aplikace, přizpůsobené pro využití v autě, usnadňují život řidiče i cestujících:

– aplikace „Palivo“ ho nasměruje k nejbližší a/nebo nejlevnější čerpací stanici;
– aplikace „Zlaté stránky“ a „Trip Advisor“ mu pomohou nalézt hotel nebo restauraci;
– aplikace „Michelin Trafic“ ho informuje o stavu provozu;
– aplikace „Coyote“ ho upozorní na oblasti s nebezpečným provozem.

Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí CITROËN C4 Picasso další inovace pro snadné a pohodové řízeni:

– systém Vision 360° : díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled, který ocení při vyjíždění z garáže!
– systém Park Assist : tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně. Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.

Citroen_C4_Picasso_Grand_15Nové C4 Picasso v sobě koncentruje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení:

– aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/hod. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti. Díky této inovaci klasického tempomatu je nová technologie dostupnější, je ostatně součástí sériové nabídky u úrovně Exclusive;
– varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/hod. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika (vizuální a zvuková výstraha, přitažení bezpečnostního pásu).
– Intelligent Traction Control, elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších!
– aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu na překročení dělicí čáry;Citroen_C4_Picasso_Grand_14
– díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou, prediktivnější generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou);
– ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.
– služba CITROËN eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně. Systém využívá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek.

Účinná stavba vozu pro větší modularitu a prostornost

Modulární platforma EMP2 umožnila posunout zadní kolo o 55 mm oproti pětimístné verzi, takže rozvor nyní dosahuje 284 cm (větší než u Citroënu C8). Nový CITROËN C4 Picasso si zachoval stejnou délku jako předchozí generace a přitom umožňuje převážet až 7 osob, uvolnit více než 275 cm nákladového prostoru po sklopení předního sedadla do polohy stolek, nabídnout nejlepší prostornost ve 2. a 3. řadě. C4 Grand Picasso má rovněž  nejširší zavazadlový prostor v této kategorii: 117 cm mezi podběhy kol.

Citroen_C4_Picasso_Grand_6Rozměry délka: 459 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm, společně s elektrickým posilovačem řízení a poloměrem otáčení 11 m dělají z nového CITROËNU GRAND C4 Picasso mrštný vůz, který se dokáže přizpůsobit každé situaci.

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso je  prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord!Citroen_C4_Picasso_Grand_32

Motory používané u nového CITROËNU GRAND C4 Picasso mají navíc další velké přednosti:
– technologie Stop & Start se používá u všech dieselových motorů;
– základní motor 1.6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s převodovkou ETG6 (105 gramů CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km;

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso bude první model značky CITROËN s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6:
2.0 BlueHDi 150 vykazuje rekordní emise pro tuto úroveň výkonu: 150 k a pouze 110 g CO2/km. Zahrnuje modul SCR , což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně za všech situací snižovat i emise CO2. Systém SCR začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Výkonnost motorů se tak zvýší, a to zejména díky zvýšení kompresního poměru. Současně dojde ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 2 – 4 %.

Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), která je k dispozici u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Tato nová automatická převodovka je rovněž kompatibilní s technologií Stop and Start díky ventilu, který umožňuje zachovat tlak oleje po vypnutí motoru.

Silnou stránkou je řízení. K uznávanému komfortu CITROËNU C4 Picasso přidává tato nová generace více mrštnosti, ovladatelnosti a snadnosti. Snížení hmotnosti a snížení těžiště tak zajišťují lepší rovnováhu mezi komfortem a jízdní stabilitou pro snazší ovládání, větší bezpečnost a nevídaný komfort odpružení, také díky vertikálně zabudovaným tlumičům a uchycení nápravy nad středem kola

[nggallery id=21]