Novinka C4 Picasso nové generace

Citroën nyní na trh uvádí tento nový model jako druhou generaci velice úspěšných modelů C4 Picasso a C4 Grand Picasso. Jeho vnější design je hodně převratný a dá se říct, že je asi tím nejzvláštnějším čeho si ihned všimnete při pohledu na první snímky tohoto modelu.Design karoserie vyvolává od počátku představení velké emoce a dá se říct, že rozdělil lidi na dva tábory. Jedni jeho vzhled obdivují a chválí a druzí na designu auta mají problém najít něco pěkného. Vzhledem k tomu, že minulá generace byla vysloveně líbivá, a dle mého názoru jsou tato auta stále velice pěkná a moderní, bude to mít asi nástupce hodně těžké. Sám patřím do druhého tábora, a i když věřím, že jinak se bude jednat o velice moderní vůz, s krásným interiérem a velice kvalitními motory i příjemným podvozkem, bude to díky svému vzhledu mít v prodejních číslech hodně těžké.
Skelet karoserie je z lehké oceli kombinované se slitinou hliníku, z hliníku je také kapota a zadní část podlahy je z kompozitního materiálu, stejně jako víko zavazadlového prostoru. Pohotovostní hmotnost je u nového C4 Picassa nižší zhruba o 140 kilogramů. Jen kapota a víko kufru společně ušetřily cca 70 kg. Pro maximální akustický komfort dostala C4 Picaso nové tlumení předního pomocného rámu a novou dvojitou akustickou izolaci na zadní nápravě.
Nové C4 Picasso díky mnoha převratným inovacím tak váží zhruba stejně jako menší C3 Picasso. Celková délka se zkrátila asi o 40 mm, přední převis se zkrátil o 70 mm. Rozchod kol je vpředu širší o 83 mm a vzadu o 31 mm. Vnitřní prostor mohl být zvětšen díky rozvoru, který získal na délce 55 mm. Vůz má v základu kufr o objemu 537 – 630 litrů podle posunutí sedadel, což je nejvíce v segmentu.
Přístrojové desce dominují dva velké displeje. Palubní přístroje nahrazuje 12“ HD panoramatický displej, který zobrazuje základní informace o jízdě a může být nakonfigurován podle představ řidiče, pomoci různých skinů. Dokonce může zobrazovat vaše vlastní fotografie. V jednom skinu provedení přístrojů, najdeme i odkaz na starší bubnové rychloměry z dob Citroënů GS, CX a BX.
Přes zbrusu nový standardní 7 “ dotykový display se ovládají všechny důležité funkce v autě, jako dvouzónová klimatizace, navigace, audio, telefon a další funkce včetně podpory řízení.
Řidiči mají rovněž přístup k Multicity Citroën Connect – portálu užitečných aplikací, který dokáže přes menší 7 “ display poskytnout užitečné informace, jako nejbližší čerpací stanice, hotely, restaurace, parkoviště, obchody, sportoviště, památky, informace o počasí, dopravní zprávy atd..
Kromě užitečných funkcí, jako je bezklíčový vstup a startování, motorizované dveře zavazadlového prostoru, panoramatická parkovací kamera z ptačí perspektivy, nabízí nové C4 Picasso celou řadu dalších inovací.
Použitím čtyř kamer kolem vozu, má řidič zprostředkován virtuální pohled na auto z ptačí perspektivy, zezadu nebo zepředu. Systém poskytuje kompletní přehled o bezprostředním okolí vozu a je v tomto segmentu zcela jedinečný.
Automatický parkovací asistent je určitě cennou pomůckou, která umožňuje automatické manévrování vozu na parkovací místo pro podélné, příčné, či dokonce šikmé stání. Řidič ovládá pouze plyn a brzdu dle instrukcí vozu.
Ve voze je celá řada chytrých úložných prostorů, některé včetně LED osvětlení. Najdete zde AUX-vstup, port USB a zásuvku na 220V.
Aktivní tempomat s radarovým senzorem v předním nárazníku dokáže udržovat konstantní vzdálenost za vozidlem vpředu a při detekce velkého zpomalení, varuje řidiče. Systém ovládá brzdy a výkon motoru pro snížení nebo zvýšení rychlosti v rámci limitu 25 km/h. Jakmile je cesta volná, vůz se automaticky vrátí na nastavenou rychlost.
Na všech modelech je použit inteligentní systém řízení trakce, který zlepšuje trakci na povrchu s nízkou přilnavostí, poskytuje komfort a ovladatelnost za všech okolností. Systém řízení jízdní stability poslední generace je standardním vybavením už základních verzí.
Upínací pásy vpředu jsou vybaveny napínacími motory, které se aktivují v případě, že bezpečnostní systém předpokládá náraz. Tyto motory také pomocí vibrací dokážou bezpečnostním pásem upozornit řidiče na vyjetí z jízdního pruhu – systém AFIL.
Miniaturní kamery zabudované do zpětných zrcátek řídí automatické přepínání dálkových světel a přizpůsobují osvětlení dopravním podmínkám. Navíc tyto kamery jsou použity pro novou generaci systému proti opuštění jízdního pruhu, který nově dokáže více předvídat.
Oranžová varovná kontrolka schovaného vozidla v slepém úhlu je umístěna ve zpětném zrcátku a využívá informací ze čtyř senzorů v předním a zadním nárazníku. Dokáže zachytit jiné vozidlo ve vzdálenosti až 5m dozadu a 3,5m na obě strany.
Systém Citroën eTouch poskytuje lokalizované tísňové volání s vestavěnou SIM kartou pro zajištění rychlé pomoci v nouzi nebo při nehodě.
Snížená hmotnost, důraz na aerodynamiku a optimalizovaná řada motorů významně zvyšují efektivitu a snižují emise, průměrně o 30 g/km ve srovnání s předchozí generací. E-HDi 90 motor ve spojení se zcela novou šesti stupňovou převodovkou bez spojky, produkuje jen 98 g/km s kombinovanou spotřebou paliva pouze 3,8 l/100km. Tichý a efektivní systém Stop & Start je na všech dieselových motorech s výjimkou HDi 90 s ruční převodovkou.
Blue HDi 150 z nové řady motorů Blue HDi splňuje připravovanou normu Euro6, kterou plní díky systému selektivní katalytické redukce (SCR), při které se škodliviny odlučují s pomocí močoviny. Bude se tedy patrně jednat o zásadní zlom v konstrukci dosavadních systémů FAP.
[nggallery id=10]