Hybrid Air – auta na vzduch už v roce 2016

Citroën_Air_Hybrid_8

Koncern PSA představil zcela novou technologií, kterou vyvíjel tajně už několik let, a nyní dospěla do fáze, kdy je připravena pro nasazení  v sériové výrobě.  Jedná se o princip, kdy je elektrická část dnešních hybridů nahrazena stlačeným vzduchem a baterie tlakovými nádobami.

Jak je asi patrné i z přiloženého videa, jedná se o naprosto unikátní technologií, která svým pojetím čisté energie výrazně poráží elektrické hybridy. Do vozidla už není nutné  instalovat těžké, nákladné a technologicky náročné baterie, při jejichž výrobě je použito mnoho životnímu prostředí  škodlivých látek, a které mají velice omezenou životnost. Nový hybridní systém si vystačí s tlakovými zásobníky obyčejného vzduchu, které jsou instalovány tak, aby co nejméně ovlivnili prostor pro cestující nebo zavazadla. Zařízení, které se chová jako motor při pohonu vozidla a jako kompresor při brždění, je instalován mezi benzínovým motorem a automatickou převodovkou, speciálně vyvinutou pro tento pohon. Automatická planetová převodovka má dle tiskové zprávy nabízet velice hladké a plynulé řazení.   Ostatní asi není nutné dlouze opisovat, to uvidíte sami na přiloženém videu.

     

Vůz se chová jako dosavadní elektrické hybridy, a může využívat tří režimů pohonu, první čistě na stlačený vzduch, druhý pouze na benzínový motor a třetí při akceleraci, kdy se do předních kol opřou oba systémy současně.

Citroën předpokládá nasazení tohoto systému do sériových vozidel od roku 2016, nejdříve do segmentu B, ale zároveň dodává, že tento systém patrně použije také ve větších osobních  a dodávkových vozech.

Hlavní přednosti systému: 

  • Snížení kombinované spotřeby až o 45%,  např. pro C3 by to tedy bylo 2,9 l/100 km a emise pouze 69 g CO2/km
  • Při provozu ve městě může být úspora nákladů na provoz 60% až 80%. Velice rychlé plnění stlačeným vzduchem, jednoduchá konstrukce plnící stanice
  • Zcela přirozené přírodní médium bez látek ovlivňujících
  • životní prostředí
  • S věkem neklesá účinnost zásobníků energie
  • Nižší hmotnost zástavby hybridní soustavy než u elektrických systémů 
  • Spolehlivý a robustní systém nabízí snadnější a hospodárnější údržbu, hlavně díky převážně mechanické podstatě. 
  • Technologie je vhodná pro všechny klimatické podmínky a jízdní podmínky
  • Jednoduchá recyklovatelnost použitých materiálů
  • Cenová nenáročnost

Při vývoji této technologie přihlásil koncern PSA Peugeot Citroën  více jak 80 světových patentů. Vývoj také probíhal s podporou francouzského státu a firem Bosch a Faurecia.

[nggallery id=8]