Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009
Nyní mimo provoz !! Příspěvky od 21.6.2005 do 9.2009
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Zajímavá oprava promáčklin karoserie

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
faczko76



Založen: 16. 09. 2007
Příspěvky: 201

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2008 9:41 pm    Předmět: Zajímavá oprava promáčklin karoserie Odpovědět s citátem

Zajímavá oprava promáčklin karoserie. Toto jsem našel na jednom fóru:
http://www.karosar.websnadno.cz/index.php?menu=1
_________________
Berlingo 2.0 HDi, 2002, výbava: asi vše Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kendy



Založen: 12. 07. 2005
Příspěvky: 822
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2008 11:47 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Už to tu jednou je Smile
_________________
Smraďoch 2.1TD Musketier styling, powered by VTG Garrett GT17 49VA, r.v.93, ATS Epsilon 8J ET40 R17, plná palba kromě vyhřívání zadků, bixenony...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
faczko76



Založen: 16. 09. 2007
Příspěvky: 201

PříspěvekZaslal: st leden 09, 2008 5:00 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Ajta!! Pardon. Asi jsem špatně koukal...
_________________
Berlingo 2.0 HDi, 2002, výbava: asi vše Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sidonius



Založen: 16. 09. 2005
Příspěvky: 264
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 14, 2008 7:07 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Nestudoval jsem detailně prezentovanou technologii p. Coufala. Já menší promáčkliny (např. od klik dveří vedle zaparkovaných aut) vysávám zvonem na čistění WC mísy, resp .odpadu umývadla: umyji důkladně karoserii a na mokrý plech přitisku gumový zvon, ten potom přitáhnu k sobě, namočím do vody a postup opakuji až do konečného vyrovnání.
_________________
v r. 1983: 2CV6 Kachna, od r. 1986 dosud: Ami 8 Break, od r. 2003 dosud:
XM 2,1TD Break, + mnoho aut jiných značek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Prudas



Založen: 18. 03. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomouc a okolí

PříspěvekZaslal: po leden 14, 2008 11:05 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Sidonius napsal:
Nestudoval jsem detailně prezentovanou technologii p. Coufala. Já menší promáčkliny (např. od klik dveří vedle zaparkovaných aut) vysávám zvonem na čistění WC mísy, resp .odpadu umývadla: umyji důkladně karoserii a na mokrý plech přitisku gumový zvon, ten potom přitáhnu k sobě, namočím do vody a postup opakuji až do konečného vyrovnání.


Nechci zpochybňovat Vaše toaletní umění, na kosmetické vady a v létě, to možná půjde, ale pokusím se někam umístit fotky před a po "opravě" , ale ten můj náraz by to určitě nespravilo.... Cool

Pan Coufal neuveřejňuje svoje detailní postupy, ale dá se to najít na internetu, v motoristických časopisech a na autoveletrzích. Laicky a zjednodušeně to funguje tak, že prohnuté místo upevní a pak mlátí kladivem těsně vedle. A neoddělává tapecírung. Je to o citu. JP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pehy



Založen: 14. 08. 2006
Příspěvky: 204

PříspěvekZaslal: út leden 15, 2008 8:22 am    Předmět: Odpovědět s citátem

uz som videl (teda na internete) aj iny postup

1) na preliacinu sa strieka tekute CO2, ktore plech poriadne schladi
2) hned na to sa na dane miesto fuka teplovzdusnou pistolou (fenom)

tento teplotny sok ma dane miesto vyrovnat
_________________
C5 1.6HDi FAP Liftback 7/2006
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alien



Založen: 22. 06. 2005
Příspěvky: 643
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: út leden 15, 2008 9:20 am    Předmět: Odpovědět s citátem

A ten pan Coufal to opravuje taky za plentičkou?

No né, že by se člověk i podíval.

Ona plentička je mezi citroeňákama dost běžná záležitost. Laughing Laughing Laughing
_________________
Xantia Activa V6 24v '97
- je to prostě motokára -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Prudas



Založen: 18. 03. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomouc a okolí

PříspěvekZaslal: út leden 15, 2008 12:27 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Alien napsal:
A ten pan Coufal to opravuje taky za plentičkou?

No né, že by se člověk i podíval.

Ona plentička je mezi citroeňákama dost běžná záležitost. Laughing Laughing Laughing


Já myslím že ne, ale přesně to nevím, protože jsem předal auto i s klíčema a pak si pro něho další den dojel. Mě zajímal hlavně výsledek.... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kendy



Založen: 12. 07. 2005
Příspěvky: 822
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt leden 17, 2008 12:48 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Byl jsem u něho, dokonce mám teď u něho na vyrovnání nádrž v chromu na péráka. Sice nezaručoval že to půjde, ale pokusí se. Jednání naprosto v pohodě a žádnou plentičku nemá Smile Dokonce nemá problém s tím aby mu někdo koukal pod ruce. Což mě by vadilo, byl bych nervózní. Jinak používá všemožná vytahovátka nebo zpětné kladivo.....
_________________
Smraďoch 2.1TD Musketier styling, powered by VTG Garrett GT17 49VA, r.v.93, ATS Epsilon 8J ET40 R17, plná palba kromě vyhřívání zadků, bixenony...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vidiek



Založen: 04. 02. 2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: pá leden 25, 2008 6:09 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

neviete niekto o takejto oprave na Slovensku? Tiež mám niekoľko priehlbín na dverách od parkovania.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jan452



Založen: 18. 01. 2007
Příspěvky: 12
Bydliště: Zvolen

PříspěvekZaslal: pá leden 25, 2008 8:58 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Skús pozrieť na tento web: http://www.beule.ewan.sk/ našiel som to na nete
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vidiek



Založen: 04. 02. 2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: ne leden 27, 2008 11:19 am    Předmět: Odpovědět s citátem

mockrát vďaka, chcem sa opýtať či nemá niekto skúsenosti s touto opravou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sidonius



Založen: 16. 09. 2005
Příspěvky: 264
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2008 3:41 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Na žádost na mé SZ odpovídám na dotaz ohledně vyrovnání promáčklin karoserie zde, protože to může být užitečné pro více motoristů:
Lze s pomocí gumového zvonu na čištění odpadu umývadla apod. vyrovnat jen drobné promáčkliny, např. od klik dveří vedle zaparkovaných vozů, a to jen v případě, pod promáčklinou není nějaká výztuha.
Poškozená část karoserie se důkladně omyje autošamponem a nechá se mokrá. Pod ní si připravím kbelík s čistou vodou a se zvonem. Mokrým zvon přitisknu na promáčklinu a jakmile se přisaje, pomalu jej přitahuji k sobě. Postupuji od okrajů promáčkliny do jejího středu. Vytahování zvonu, je-li dobře přisát, vyžaduje dost síly. Akci je třeba opakovat tak dlouho, dokud se plech nevyrovná (např. 2h). Výhodou je, že není třeba nic demontovat a že se nepoškodí ani lak.
Dalšími, zpravidla náročnějšími metodami, je vyrovnání promáčklin:
1)pomocí karosářských lžic a kusu tvrdé gumy. Např. u poškozených dveří, je třeba demontovat čalounění a lžíci je lépe obalit hadrem a v místě, kde se jako páka opírá o výztuhu ji také vypodložit gumou. Je nutné postupovat opatrně. Optimální je práce ve dvou lidech, kdy jeden drží dveře (nebo jiný díl karoserie: neplést si prosím s opíráním o auto:-)) a současně bedlivě pozoruje, jak materiál pracuje, aby nedošlo k opačnému efektu, tedy k vytvoření boule, nebo dokonce k popraskání laku. Menší promáčkliny lze vyrovnat jen tlakem dlaní buď přímo na plech, nebo prostřednictvím tvrdé gumy patřičného tvaru. Lze s opatrností použít i špalíček, či ocelovou babku se zaoblenými hranami. Pochopitelně opatrné ohřátí plechu horkovzduškou, resp. práce v teplém prostředí vyrovnání usnadní.
2)vyrovnání rozdílem teplot zde již bylo popsáno, tedy ohřátí horkovzduškou a vedle ochlazení dusíkem, přiložením ledu, nebo houbou s ledovou vodu. Stejné metody se užívání při náročnějších opravách, tedy ohřevu plechu autogenem a následného prudkého ochlazení. Nebo také za současného používání karosářských lžic a páčidel. Pak to pochopitelně vyžaduje následné lakování příslušného dílu karoserie.
3)vyrovnání ať už konkávních, či konvexních nerovností plechů je možné provádět i klasickým vyklepáváním, kdy je plech nutné vypodkládat babkou, či lžícemi.
Při všech metodách se postupuje vždy od okrajů nerovnosti do jejího středu. Hmat ukazováčku, či dlaně pozná víc než oči. Takže je třeba stále kontrolovat, abyste to nepřehnali. Vytahaný plech, když už k tomu dojde, se vyšponuje opět ohřátím a prudkým ochlazením.
_________________
v r. 1983: 2CV6 Kachna, od r. 1986 dosud: Ami 8 Break, od r. 2003 dosud:
XM 2,1TD Break, + mnoho aut jiných značek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Karel Čermák



Založen: 26. 11. 2005
Příspěvky: 134
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2008 12:47 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

perfektní a vyčerpávající
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
XM_Olda



Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 232
Bydliště: Šumperk

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 5:56 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Kendy napsal:
Jinak používá všemožná vytahovátka nebo zpětné kladivo.....

Mohl bys, prosím, vysvětlit, co je to zpětné kladivo?
_________________
XM 2,1 td, r.v. 91
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group