Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009
Nyní mimo provoz !! Příspěvky od 21.6.2005 do 9.2009
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

FAP aditivum
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Citroën C5, C5 Break
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červenec 30, 2006 10:00 am    Předmět: FAP aditivum Odpovědět s citátem

Tak už je to taky tady - na displeji mám hlášku "FAP aditivum level too low" a několikeré zablikání SERVICE.

Tak nějak jsem žil v tom, že aditivum vydrží po celou životnost FAPu, ale to je asi nesmysl. Mám jen několik dotazů - dá se s tím ještě nějaký čas jezdit bez doplnění, aniž by se odrovnal FAP (měněn ve 120,000 km, teď 165,000 km)? Má vliv na spotřebu aditiva způsob používání - např. častá jízda na krátké vzdálenosti, kdy se čištění FAPu nemůže aktivovat (stávale se mi, že se objevil ahláška "Depollution system faullt", kdosi mi tady poradil, že to častou jízdou na krátké vzdálenosti, kdy nemůže proběhnou spalovací proces ve FAPu.

btw. bratránek mi říkal, že jim jednou dovezlil C5, která prostě nechtěla jet, protože ji zablokoval počítač s tím, že nebylo aditivum a snad i FAP byl KO. po výměně, resp. dolití normálně jezdí, co si o tom myslíte? mohl bych zůstat stát někde na silnici, pokud bych dolití neřešil?
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michael



Založen: 19. 12. 2005
Příspěvky: 61
Bydliště: severozáp. Slovensko

PříspěvekZaslal: ne červenec 30, 2006 4:51 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Ak sa nedoleje aditívum (môj prípad) filter sa tým odpíše. Bolo mi povedané, že spotreba aditíva je rôzna v závislosti od režimu jazdenia. Keď bol filter ucpaný, poklesol výrazne výkon motora a prestalo mi fungovať ESP/ASR. Stačilo zastaviť auto, zamknúť a odomknúť. Toto sa stávalo počas jazdy ale intervaly sa postupne skracovali. Ja som takto najazdil asi 500km. Keď som došiel konečne do servisu, povedali mi že som mal šťastie. Na konci by mi počítač vraj auto zablokoval a potom pomôže už len odťahová služby. Ale ak si dobré pamätám, tam aditívum samostatne nepredávajú, vždy len spolu s výmenou FAP filtru. Napíš, ako si pochodil a či ti predali samostane aditívum. Zdraví Ťa Michael.
_________________
C5 II 2,0hdi Exclusive 2005
C5 2.2hdi Exclusive 2002
Xsara 1.6 16V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červenec 30, 2006 8:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

z toho co jsem tak vyčetl tady na foru a foru peugeotu by mělo stačít dolití aditiva (a asi nastavení na diagnostice), žádný současný vyměnění FAPu, jak mě samozřejmě nabídli v Citroenu. Jak jsem pochopil z několika příspěvků, pokud počítač nebude hlásit ucpání filtru, není potřeba to řešit, a pak by stejně mělo stačit jeho důkladné vyčištění.

Máte někdo diametrálně odlišný názor? Je vhodné současně s dolitím aditiva vyčistit FAP?

Díky moc za reakce, v polovině srpna chci jet na 2 týdny na dovolenou, tak aby mě to někde nevypeklo
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
69649222



Založen: 20. 12. 2005
Příspěvky: 200

PříspěvekZaslal: po červenec 31, 2006 12:55 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Dnes jsem byl v citroenu, dotázat se jak to vlastně je s filtrem pevných částic FAP a aditivem.
Na dotaz jakou má životnost odpověděli, že výměnu FAPu dělají minimálně a dokonce na C5-ce která měla 170tis. km byl ještě naprosto v pořádku.
Stačí jenom dolívat aditivum a o nic víc se nestarat.(Údajně se není ani čeho bát ve smyslu snížení výkonu motoru nebo jeho případného zastavení pokud aditivum dojde).
Na dotaz kolik stojí náplň aditiva, případně jeho výměna odpověď zněla:celá náplň aditiva stojí 1500kč a s výměnou je to do 2000kč včetně nastavení řídící jednotky a práce.
Jenom jeden postřeh z návštěvy servisu citroen - nenechávejte si diagnostikovat Fap jestli funguje nebo ne, protože to zkouší tak, že zapnou všechny spotřebiče v autě, pak se nastaví otáčky motoru na 5000ot./min. a 30minut je auto v tomto režimu.Dost drsné...... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Jenom pro doplnění 1L LDS TOTAL stojí 265kč.
Takže závěrem bych řekl, že ve spojení s filtrem FAP se zase není tak moc čeho bát.
_________________
Citroen Xantia 1,9TD Break 99 X2
Citroen C5 2,2Hdi 16V Exclusive 2002
Xantia
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Richard_01



Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: po červenec 31, 2006 1:00 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

a nestaci si to doma dolit a na ridici jednotku se vyprdnout? Kdyz nedostane signal o nizke hladine, co se stane? Kalkuluje s cykly, nebo vzdalenosti co auto udelalo/ulejo?
_________________
C5 2,2HDI Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lexx



Založen: 26. 07. 2006
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: po červenec 31, 2006 2:35 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Na dotaz kolik stojí náplň aditiva, případně jeho výměna odpověď zněla:celá náplň aditiva stojí 1500kč a s výměnou je to do 2000kč včetně nastavení řídící jednotky a práce.

je moc velkym tajemstvim v kterem servisu maji takovyhle ceny???...jinde na foru sem cetl ze to aditivum nekdo kupoval zhruba 1000 Kc za litr a zrovna tak ho vysla i kapalina LDS

Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 31, 2006 2:51 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

taky by mě zajímalo, kde se dá takto levné aditivum koupit, klidně bych si pro něj přijel, díky
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
69649222



Založen: 20. 12. 2005
Příspěvky: 200

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2006 6:06 am    Předmět: Odpovědět s citátem

To Richard_Majer: aditivum doma dolít nestačí, protože počítač by hlásil pořád nízkou hladinu.Nastavují se znovu kilometry, atd.
To Lexx,Wytek: Tajemství to rozhodně není.Je to Citroen, Hodonín
více na www.citroenhodonin.cz
Sám jsem byl překvapen velmi kladným přístupem a rozumnými cenami.Taky jsem tady na fóru právě četl a ty ceny byly trošku přemrštěné.
_________________
Citroen Xantia 1,9TD Break 99 X2
Citroen C5 2,2Hdi 16V Exclusive 2002
Xantia
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lexx



Založen: 26. 07. 2006
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2006 8:31 am    Předmět: Odpovědět s citátem

zkousel nekdo dolit aditivum jeste pred tym nez by mu to hlasil palubny pocitac?...jen tak preventivne, aby se potom nemusela nastavovat diagnostika?...a je mozne michat stare aditivum s novym kdyz to novy vydrzi dele?...raz za cas by se dolilo aditivum a nebylo by treba chodit do servisu na prestavovani PP.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2006 6:21 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem se dnes informoval v Citroen Hodonín na to aditivum, skutečně mi řekli kolem 1000 Kč, ale nedokázali mi říct, kolik toho je, ale prý to stačí na jedno naplnění....což je teda ale zase divný, páč v jiným servise mě řekli cenu kolem 5000, asi za 5 l kanystřík (nevěděli přesně)...tak jsem z toho docela jelen, nevím, co je správně...pls, máte s tím někdo osobní zkušenost? díky za reakce
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
apavka



Založen: 22. 06. 2005
Příspěvky: 235
Bydliště: Praha-4

PříspěvekZaslal: po srpen 07, 2006 7:51 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně asi před deseti dny známý servisman z Citroenu dolíval aditivum, dolil tam asi půlku z kanistříku, takže se staré a nové aditivum dá míchat. Vyměňoval jsem i olej a filtry a měl to připojený na diagnostice, ale jestli musel upravit nějaký údaj ohledně aditiva nevím,ale zjistím to. Laughing
_________________
X-II. 2.0i 16V/99-Berline LPG - C5 2.2 HDi 16V/02-berline
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 11, 2006 12:38 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

tak už jsem asi celé záhadě s cenou přišel na kloub - v Citroenu Hodonín mi nabídli aditivum za 1042 Kč (patrně bez daně), ale cena je za litr, nádržka v autě je cca 4,5 litru, tzn. kolem 5 tisíc, tak jako všude jinde. Tohle se prostě jinak vyřešit nedá, jinde to nekoupíš. Beru to jako takové pokračování mé snahy o jakousi ochranu přírody - počínaje tříděním odpadu a používáním FAPu konče (asi je to úsměvné, ale já to tak beru). Samozřejmě mi nabídli i současnou výměnu FAPu, ale to jsem odmítl, prej mi tam dají repas za 7000, ale podle toho co jsem tady četl, si to můžu zrepasovat i sám.... Takže pokud mi to nebude hlásit problém s FAPem, zůstane tam původní.

btw. já mám 11/2003, ale interval FAPu je jen 80,000, myslel jsem, že to bude víc
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alex



Založen: 16. 01. 2006
Příspěvky: 823
Bydliště: Bruntál

PříspěvekZaslal: pá srpen 11, 2006 1:21 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud se nepletu, FAPy s delším intervalem jsou u C5-tek až od faceliftované verze z druhé půlky roku 2004.
Naprostý souhlas s "domácí" repasí. Někde jsem tu dával odkaz na stránku peugeot klubu, kde to řešili.
Nedávno jsem pročítal starší výtisky Automobil revue, kde v roce 99 psali o převratné novince FAPu a bylo tam napsáno, že životnost filtru je stejná, jako u vozidla a že je pouze potřeba v intervalu 80 tisíc km filtr propláchnout tlakovou vodou a doplnit eolys Wink
_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
soto



Založen: 02. 08. 2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava (Bohumín)

PříspěvekZaslal: pá srpen 11, 2006 8:59 pm    Předmět: .... Odpovědět s citátem

co to je to aditivum..????
_________________
Tož mom 2,2 HDi 11/2002, vše orig.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 12, 2006 9:41 am    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.brnocar.cz/technika/fap.htm
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
soto



Založen: 02. 08. 2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava (Bohumín)

PříspěvekZaslal: so srpen 12, 2006 11:17 am    Předmět: ... Odpovědět s citátem

jednoduše.. kaj mam co dolit a jak se to jmenuje.. Smile
_________________
Tož mom 2,2 HDi 11/2002, vše orig.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Viktor Kubáň



Založen: 12. 06. 2006
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: út srpen 15, 2006 11:42 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Preji vsem pekny den,

co se tyce tematu, jen pro info:
Zminovane aditivum jsem kupoval bez jakehokoliv problemu v Peugeotu v Plzni za cca. 3100,- i s dani. Papirova krabice obsahovala krome 4,5l Eolys DPX42 (pro FAP I.generace) jeste soupravu pro doliti (nadobku, hadicku apod.). Jedine na co se me pan jenz mel na starosti nahradni dily zeptal, byl rok vyroby meho vozu. Za 5minut jsem odchazel. Nadrzka je relativne snadno pristupna, ale stejne je treba trochu sikovnosti Smile .

PS: Trochu mne jen zarazi, jak jiz nekdo uvadel drive, neochota nekterych prodejcu, resp. vysoky rozdil v cene.

Jsem rad, ze toto forum funguje a tudiz je mozno ziskat nekdy velice uzitecne informace. Dekuji.
_________________
C5 2.2 HDi Berline (exclusive)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Richard_01



Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: út srpen 15, 2006 2:37 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Viktore, a doleval jsi sam? Co na to auto? Kolik mas km najeto a jak jsi to udelal s ridici jednotkou? Dik
_________________
C5 2,2HDI Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Viktor Kubáň



Založen: 12. 06. 2006
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: út srpen 15, 2006 7:42 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Richard_Majer napsal:
Viktore, a doleval jsi sam? Co na to auto? Kolik mas km najeto a jak jsi to udelal s ridici jednotkou? Dik


Zaslal jsem mail s info.
_________________
C5 2.2 HDi Berline (exclusive)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindřich Siedek



Založen: 09. 08. 2005
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: út srpen 15, 2006 8:35 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravím příznivce C5
Rád bych poskytnul všem své zkušenosti s aditivem a filtrem FAP. Měl jsem stejný problém s malou hladinou aditiva na kterou mně upozornil počítač. Tak jsem se začal o problém zajímat blíže. Nakonec díky ceně a zejména špatného a neochotného přístupu servisu citroen, jsem si koupil sám aditivum, sám jsem si ho dolil a nakonec jsem rozebral i filtr FAP, horkou vapkou jsem ho vypláchnul a auto je jako nové. Domnívám se, že jezdí lépe. Aditivum je skutečně levnější u Peugeotu než u Citroenu, musíte ale vědět, které aditivum přesně chcete, neboť u Peugeotu mají více druhů. Určitě mohu doporučit udělat si celou opravu sám, neboť mě vyšla na cca 3500 Kč. Do nádržky jsem nalil celých 4,5 l a myslím, že by se tam ještě něco vešlo. Jediné co je třeba, vymazat hlášení na počítači v servise, protože to ani při dolití nezmizí. Pokud někdo má zájem vidět i foto rozebraného FAP filtru pak mi může napsat. Vše jsem fotil a rád se podělím o zkušenosti, neboť 14 000 Kč, co by mi to stálo v Citroenu je docela moc.
Přeji všem hodně kilometrů bez nehod.
doznaz@telecom.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Richard_01



Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: út srpen 15, 2006 9:18 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

omlouvam se, asi jsem natvrdly... ale Jindrichu, ty jsi to zacal resit az po hlasce auta? Co by bylo kdy by se to resilo "preventivne"?
_________________
C5 2,2HDI Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindřich Siedek



Založen: 09. 08. 2005
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: st srpen 16, 2006 6:56 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Bohužel dříve než mi to ukázal počítač jsem ani netušil, že ve voze něco takového mám. Domnívám se, že pokud se preventivně dolije aditivum a čidlo nezaznamená nízkou hladinu, tak bude vše v pořádku. Pak se může objevit další hlášení a to, že je ucpaný filtr FAP. No já ho rozebral po 120 000 km a myslím si, že by vydržel dalších 120 000 km než by byl zacpaný. V servisu mi řekli, že pokud bych nedolil aditivum mohl bych filtr zničit, ale chvíli by to trvalo. Pokud bych zničil i filtr FAP, auto se prý vůbec nezastaví, bude jezdit dál, pouze nebude splňovat emise.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 16, 2006 8:12 am    Předmět: Odpovědět s citátem

mám pocit, že pokud to budeš dolívat preventivně, žádná diagnostika se nekoná a budeš jezdit tak dlouho, dokud tě tvůj FAP nechá. V těchto dnech řeším situaci jako popsal Jindřich, jak to dopadlo dám vědět o víkendu
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alex



Založen: 16. 01. 2006
Příspěvky: 823
Bydliště: Bruntál

PříspěvekZaslal: st srpen 16, 2006 2:51 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Jindřich Siedek napsal:
Zdravím příznivce C5
Rád bych poskytnul všem své zkušenosti s aditivem a filtrem FAP. Měl jsem stejný problém s malou hladinou aditiva na kterou mně upozornil počítač. Tak jsem se začal o problém zajímat blíže. Nakonec díky ceně a zejména špatného a neochotného přístupu servisu citroen, jsem si koupil sám aditivum, sám jsem si ho dolil a nakonec jsem rozebral i filtr FAP, horkou vapkou jsem ho vypláchnul a auto je jako nové. Domnívám se, že jezdí lépe. Aditivum je skutečně levnější u Peugeotu než u Citroenu, musíte ale vědět, které aditivum přesně chcete, neboť u Peugeotu mají více druhů. Určitě mohu doporučit udělat si celou opravu sám, neboť mě vyšla na cca 3500 Kč. Do nádržky jsem nalil celých 4,5 l a myslím, že by se tam ještě něco vešlo. Jediné co je třeba, vymazat hlášení na počítači v servise, protože to ani při dolití nezmizí. Pokud někdo má zájem vidět i foto rozebraného FAP filtru pak mi může napsat. Vše jsem fotil a rád se podělím o zkušenosti, neboť 14 000 Kč, co by mi to stálo v Citroenu je docela moc.
Přeji všem hodně kilometrů bez nehod.
doznaz@telecom.cz


Výborně Jindřichu - tleskám Ti, i když to tady nikdo neslyší Laughing
Tohle je přesně to, o co tady jde.
"Strašák FAP" vyjde celkem na 3500,- Kč + práce Cool
Kéž by Tvůj vševysvětlující příspěvek přečetli všichni Ti, kteří peugeot, nebo citroën nechtějí, protože je čeká (jak se všude možně dočtu) investice do FAPu 20 až 40 Shocked tisíc Kč.
Za všechny citroëňáky Ti děkuji Razz
_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wytek



Založen: 21. 06. 2005
Příspěvky: 477
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 16, 2006 4:40 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

jindřich je asi jeden z mála, kteří to vyřešili rychle, za levný peníz a hlavně účelně - připojuji se - výborně, tohle všechno by měli číst lidi z Citroenu, kteří za "repasovaný" FAP chtějí pouze 7000
_________________
CITROEN FOREVER
C5 2,2 HDi break automat exclusive , no jo, za pohodlí se holt platí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Citroën C5, C5 Break Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group