Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009
Nyní mimo provoz !! Příspěvky od 21.6.2005 do 9.2009
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Škoda dohnala Citroen (skoro :-) )
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cmelda



Založen: 08. 04. 2008
Příspěvky: 46

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 7:12 pm    Předmět: Škoda dohnala Citroen (skoro :-) ) Odpovědět s citátem

Tak jsem dnes četl, že nová Škoda Vochcávia má super techniku a super novinku- světla která se sama natáčejí do zatáček! To je novinka,super!!! Konečně škodovka začla oběvovat techniku kterou Citroen používal již před 30-ti lety! A toho místa v novém Superb, tady se poučila z CX Prestige vyrobené před 30-ti lety. Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomi



Založen: 20. 09. 2005
Příspěvky: 301
Bydliště: Vrbové pri Piešťanoch

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 7:24 pm    Předmět: Re: Škoda dohnala Citroen (skoro :-) ) Odpovědět s citátem

cmelda napsal:
Tak jsem dnes četl, že nová Škoda Vochcávia má super techniku a super novinku- světla která se sama natáčejí do zatáček! To je novinka,super!!! Konečně škodovka začla oběvovat techniku kterou Citroen používal již před 30-ti lety! A toho místa v novém Superb, tady se poučila z CX Prestige vyrobené před 30-ti lety. Very Happy Very Happy Very Happy

no natáčacie svetlá mala už faceliftovná DS, čiže v roku 1967 -tzn. 42 rokov dozadu Very Happy
_________________
>> www.citroenklubpraha.eu <<
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
B@RT



Založen: 27. 01. 2007
Příspěvky: 472
Bydliště: Lomnice n. Pop.

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:03 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě stačilo když nový Suberb měl jako novinku dešťový senzor. Mam ho na Xsaře z roku 2001 a Xantie ho má ještě dříve...
_________________
Sbírka modelů Citroën:
Citroën B@RT Collection
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Majk.Z



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 172
Bydliště: Sever Jihu, Jih Středu, Východ Západu. Teď se s tím poperte. :-)

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:43 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

A co teprve u Felicie posilovač řízení? Very Happy A ještě byl za těžce mastnej příplatek (v základu jen u "supervýbavy" L&K). A nebo vícebodový vstřikování taky u Filcky? Very Happy Všechno mělo už DS. Laughing
_________________


Xantia X1 1,6i rv. 93 Blanc Meije

Prodám některé díly z X1 zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
těžkáč



Založen: 05. 10. 2008
Příspěvky: 92
Bydliště: kladno

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:47 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

nevím co máte proti škodovkám, octavie je velmi dobrý auto a spousty lidí je s ní spokojeno....a určitě se jí po pěti letech nezačne loupat chrom na řadící páce nebo padat zadní dveře Sad
_________________
C5 2,0 Break LPG 09/2003
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
B@RT



Založen: 27. 01. 2007
Příspěvky: 472
Bydliště: Lomnice n. Pop.

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:57 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

zadní dveře nepadají, ale uvolní se jejich poddimenzovaný držák a začnou mlátit do nárazníku (Octavia I) - prostě jako sednou dolů.
_________________
Sbírka modelů Citroën:
Citroën B@RT Collection
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Havlicek.Lukas



Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 683
Bydliště: Kolin

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:59 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

tak to mate pravdu a zapomeli ste jak ty auta hnijou viz.felda
_________________
Citroen C4 1,4i vybava X ;dodelane mlhovky xenony 17" hliniky neony a bile displeje + modre tlacitka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
B@RT



Založen: 27. 01. 2007
Příspěvky: 472
Bydliště: Lomnice n. Pop.

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 10:03 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Felda mi nehnila, ale s Fobii mam bohaté zkušenosti první 230tis a druhá má zatím 75tis minulý týden odešel zámek řidičových dveří a zamkly se mi klíče v autě, super ....

(Vše jsou služební a mam je vždy fungl nové)
_________________
Sbírka modelů Citroën:
Citroën B@RT Collection
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Havlicek.Lukas



Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 683
Bydliště: Kolin

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 10:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

B@RT napsal:
Felda mi nehnila, ale s Fobii mam bohaté zkušenosti první 230tis a druhá má zatím 75tis minulý týden odešel zámek řidičových dveří a zamkly se mi klíče v autě, super ....

(Vše jsou služební a mam je vždy fungl nové)


asi dobre osetrene, tak to je pech kdyz se ti samy zamknou klice v aute, to se mi malem stalo u kamosoveho Punta vcera, nastesti sem ty dvere otevrel driv nez se zamknul central a klice v nastartovanem aute
_________________
Citroen C4 1,4i vybava X ;dodelane mlhovky xenony 17" hliniky neony a bile displeje + modre tlacitka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 24. 06. 2005
Příspěvky: 348
Bydliště: Západní Čechy

PříspěvekZaslal: pá únor 20, 2009 9:05 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Srovnáváte nesrovnatelné. Před rokem 1989 patřily Škodovky k tomu lepšímu, co se v socialistických státech vyrábělo. Řada 105, 120 apod. měly v našich poměrech dobrou protikorozní ochranu, ale srovnávat je s pozinkovaným BX nelze. V podmínkách socializmu zinkování kroserie nepřicházelo v úvahu, spousta kvalitních plastů byla nedostupná a např. spuštění výroby Favoritu limitovala výroby plastových výlisků palubní desky, které byly v té době nazvykle velké. Favorit bylo úplně nové auto, Felda byla v mých očích poslední Škodovka, už poznamenaná VW. U Favoritu se kvalita protikorozní ochrany zhoršila, ale kdyby pokračoval jeho vývoj tak, jako v dobách Š100 - Š105, možná by jsme se divili. Ale VW určitě měla větší zájem na vývoji a prodeji O a F(abie), než na vylepšování Feldy. O a F už jsou koncernová auta s určitou částí českého vývoje. A hlavně - Škoda má ve skupině VW úlohu levného výrobce a tak při cestě k co nejnižším výrobním nákladům se holt trochu obětuje konstrukční řešení detailů, které nejsou vidět. Ale v současné době se s problémy nedotažené konstrukce potýkají všechny automobilky, které kvůli tvrdému konkurenčnímu boji nemají dost času na zkoušky nových systémů. Navíc je spousta nás zvyklých mít auto i déle než 10 let a současná auta jsou konstruována tak na 5-6let bezproblémového provozu a následné opravy a repase nejsou vždy jednoduché a levné. A mám zkušenost, že ujeté km nejsou kromě spotřebáku (např. brzd) důležité, spousta věcí odchází právě lety.
_________________
XSARA 1.8 66KW LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 24. 06. 2005
Příspěvky: 348
Bydliště: Západní Čechy

PříspěvekZaslal: pá únor 20, 2009 10:09 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Na tomhle fóru je to skoro nemístná provokace, ale natáčení světlometů první patentovala Tatra, ale nezavedla je do výroby a na pozdější spor s Citroenem neměla prostředky. Vše je zde: http://www.carmotor.cz/magazin/pages/tatra-603-svet-ji-miluje,388.html .
_________________
XSARA 1.8 66KW LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slim Jim



Založen: 25. 12. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Praha, Residential district Karlín

PříspěvekZaslal: so únor 21, 2009 10:54 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

To mě zas až tak moc nepřekvapuje. V socilaistickém bloku, jmenovitě u nás Wink , se občas povedlo vyvinout i dobré výrobky a TATRY byly jedny z nejlepších i na naše poměry. Ve své době byly zejména nákladní automobily TATRA velmi inovativní a nápadité vozy, i když to samozřejmě z dnešního úhlu pohledu nebyly zrovna zázraky- dost chlastaly, dost hulily, moc nejely, dost hnily, oleje žraly víc než nafty atd., ale to všechno tak nějak patřilo ke standardu doby, například na ekologii se tenkrát vůbec nehrálo, tak proč by to nemělo hulit, když to nikoho nezajímá? A zase na druhou stranu tatrovkám narozdíl od jiných socialistických pohybovadel neupadávaly kola, jezdily na kdejakou s**čku (i když to uměly i jiné tehdejší stroje), startovaly za každého počasí (a to tenkrát neuměl téměř žádný stroj Cool ) a průchodnost v terénu měly jako tank.
S názorem, že Škodovky byly to lepší, co se za železnou oponou vyrábělo, se nemohu stoprocentně ztotožnit, mně osobně se například Škoda 100 až 130, Dacia a žigul zdály být všechno stejný krámy s podobnými nectnostmi (hnilo to, žralo, nejelo, občas z toho něco odpadlo- tady byl výjimkou zejména žigul díky své "ruské" konstitutci). Obecně lze tvrdit, že Škodovce beznadějně ujel vlak někdy začátkem sedmdesátých let a to je stav, který v zásadě trvá podnes. Viz například zástavba karburátorového 1300 ccm OHV motoru do Favorita v době, kdy se na západě OHV nepoužívaly vůbec a od používání karburátorů se pomalu ustupovalo; ten motor byl koncepčně třicet let starý a dokonce i v našich podmínkách zoufale zastaralý, což si uvědomovali dokonce i soudruzi, kterým jinak podobné detaily většinou unikaly; jenomže když jiný motor nebyl, tak jim nezbylo, než použít tenhle zázrak techniky ze šedesátých let Confused ; jakákoli západní firma by to vyřešila tím, že by si vyvinula pořádnou pohonnou jednotku, anebo by nějakou takvou okopírovala od konkurence Laughing ; nemohoucnost socialistického průmyslu ovšem způsobila, že takový krok byl v podstatě neproveditelný, protože zavádění sériové výroby motoru, srovnatelného řekněme s 1,6 8V OHC z BXe, by i při okopírování konstrukce od Francouzů (a tudíž prakticky absenci vývoje v pravém slova smyslu) zderželo výrobu auta o deset let Razz .
V dnešní době je na tom Škodovka podobně, akorát že v rámci koncernu. Pravděpodobně rovněž koncern způsobil, že z nemohoucnosti se povedlo vyrobit marketingovou strategii. Ta spočívá v tom, že se vždycky přijde s nějakou peckou, třeba dešťovým senzorem, prohásí se se to za naprosto revoluční "simply clever leading innovation" a tiše se doufá, že si nikdo nevšimne, že na západě měli to samé za menší peníze už před deseti lety. Simply to asi je, clever moc ne, ale na tvrdé jádro příznivců škodivek to zřejmě funguje.
_________________
Dříve BX 16 TRS 1987 (zemřel násilnou smrtí ve 180 tis. km)
Později XM 2.0i 1991 Y3, 230 tis. km (na ty léta jezdí skvěle, ale ani tak o něj zloději nestáli;-)
Nyní XM 2.5 TD 1997 Y4, 220 tis. km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marek



Založen: 24. 06. 2005
Příspěvky: 348
Bydliště: Západní Čechy

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 12:19 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravím Slim Jime, Tatry byly vyráběny především pro SSSR a tam je zajímala pouze vysoká průchodnost terénem daná unikátní konstrukcí páteřového podvozku, nenáročnost na údržbu a pravým požehnáním byl vzduchem chlazený motor. Tak mohl s Tatrou jezdit kdokoli, kdo dovedl točit volantem. Spotřebu měly ve srovnání s Ruskými náklaďáky nízkou. Co se týká ekologie, tak v bývalých Sovětských vojenských prostorech u nás byla kontaminovaná půda proto, že příprava na zimu probíhala v důkladném nátěru nebo nástřiku podvozků aut naftou - to byl standart jejich uvažování, co je mastné, nerezaví.
Ale se srovnáním Škodovek s Žiguly a Daciemi už úplně nesouhlasím. Dacie byl licenční R12 a první série se dokonce pouze montovaly z Francouzských dílů. Mluvil jsem s lidmi, kteří je měli. Byly to plnohodnotné Renaulty, ovšem za České peníze a i když šlo o zastaralý model, bylo to na naše poměry prostorné auto se slušným výkonem. Asi po roce začali Rumuni vyrábět sami plechařinu a později i motory a kvalita šla dolů. Dost nepodařená byla verze 1310 a katastrofa poslední model TX, který byl do 4 let děravý.
Žigul byl původně Fiat, který Rusové vylepšovali a nedá se říct, že špatně. Ale také šlo o konstrukci z 60.let.
Naproti tomu Škodovka měla vlastní vývoj, který Sověti regulovali, aby náhodou nedělala lepší auta než oni, např. kolem roku 1968 vznikl krásný prototyp střední třídy řada 720, který měl motor 1500 vpředu a pohon zadních kol. Vývoj ukončen 1972, do výroby se nedostal. Š1000MB byla ve své době srovnatelná s malými západními vozy, Š105 už ujel totálně vlak, ale jízdními vlastnostmi zejména na kluzkém povrchu (sněhu) byl model M velmi slušný, Favorit mu v takových situacích nemohl konkurovat, to jsem si vyzkoušel osobně. Jízdní vlastnosti Š1000, Š100 a Š105 v úzkém provedení byly v tomto srovnání hrozné. A užitná hodnota nesmírně hlučného a nevýkonného auta s motorem vzadu (=malý kufr) byla mizerná. Favorit byl zřejmě také dost kopírován, viděl jsem před lety u známého rameno přední nápravy a na otázku, jakého Favorita opravoval mi odpověděl, že ne Favorita, ale Golfa I. Okopírovat větší motor si nemohli dovolit ani z důvodů kapacitních, ani z důvodů už tehdá zpřísňovaných emisních limitů. A je dobře, že to neudělali, silnější motor by z F udělal vražednou zbraň, protože jeho podvozek by ho nezvládl. I Felicie s motorem 1,6 je vzhledem k hmotnosti auta, jeho brzdám a schopnosti zatáčet vhodná jen pro zkušeného a rozumného řidiče.
Nejsem fanda Škodovky, ale se spoustou z nich jsem jezdil. Snadno se zapomíná dnes, když jsou u nás dostupná jakákoli auta na dobu, kdy byly chodníky lemovány řadami Škodovek sporadicky přerušovanými Žiguly a Trabanty. A někteří už jí znají jen ze starých filmů. Ale ze současného vývoje Š nadšený nejsem. Ostatně kdybych si měl dnes vybrat nové auto, tak Š mi nenabízí bez ohledu na cenu to, co bych chtěl.
_________________
XSARA 1.8 66KW LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
meďák



Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 1038
Bydliště: Vysoké Mýto,Českých bratří 521

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 9:48 am    Předmět: Odpovědět s citátem

A co kotoučová brzda?heh díky Citroënu!!!
_________________
CX 25D,CX Gti Turbo II,Cx Break DTurbouusss I,2 CV6 club 2x,DS 20 Super 2x
XM 3,0i V6 Exclusive
med.citroen@seznam.cz 603 161 805
www.kmcentrum.ic.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Slim Jim



Založen: 25. 12. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Praha, Residential district Karlín

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 2:36 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Samonosná karosérie? Části kastle z nekovových materiálů (laminátové víko kufru u DS)? Bezrámová okna? Náhon na přední nápravu v kombinaci s napřed podélně, pak příčně umístěným blokem? A mnohé další... Wink Laughing
P.S. BX neměl pozinkovanou kastli. Navzdory tomu hnil skutečně minimálně (první pozinkovaný Citroën byla pokud vím Xantia).
_________________
Dříve BX 16 TRS 1987 (zemřel násilnou smrtí ve 180 tis. km)
Později XM 2.0i 1991 Y3, 230 tis. km (na ty léta jezdí skvěle, ale ani tak o něj zloději nestáli;-)
Nyní XM 2.5 TD 1997 Y4, 220 tis. km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PATaMAT



Založen: 04. 11. 2006
Příspěvky: 388
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 3:48 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Slim Jim napsal:

P.S. BX neměl pozinkovanou kastli. Navzdory tomu hnil skutečně minimálně (první pozinkovaný Citroën byla pokud vím Xantia).


Už můj Break Bx I 1985 má pozink kastli Wink dveře asi nee, ale základní šasi ano, kombi se dělalo jinde než berlina, ale dveře měli stejné, tak asi proto mě hnijou Rolling Eyes
_________________
Plním koule na Citroëny, Smile , v Brně
tel: 602 941 954

POZOR, do 30.8.2009 jsem na dovolené, začínám ordinovat až od 7.9.2009
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Miloš Timko



Založen: 22. 06. 2005
Příspěvky: 839
Bydliště: Stredni cechy

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 4:37 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Slime Jime, BX pozink mel... nevim jak ty prvni, ale posledni BX meli pozink i dvere. Dukazem je moje nehnijici BX vcetne bouraneho blatniku, ktery sem rovnal sikovkama a uz rok je bez rzi a krasne tam pozink sviti dodnes... Jedine rezave misto o kterem vim je o velikosti max 0,5cm2 u predniho okna na sloupku u tesnici gumy celniho skla. A pak, pravda, jeste spodni roh kufru na leve strane.
_________________
dnes: BX 1.9D '90
historie:
CX 25 GTi automat '89
BX 1.8TD v plne '89
CX 25 TD2 Limousine '89
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slim Jim



Založen: 25. 12. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Praha, Residential district Karlín

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 6:52 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha, no tak to samozřejmě vysvětluje, proč mi BX nerezavěl, zatímco o dva roky mladší Favorit kámošovi mizel před očima Laughing Wink .
_________________
Dříve BX 16 TRS 1987 (zemřel násilnou smrtí ve 180 tis. km)
Později XM 2.0i 1991 Y3, 230 tis. km (na ty léta jezdí skvěle, ale ani tak o něj zloději nestáli;-)
Nyní XM 2.5 TD 1997 Y4, 220 tis. km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 172
Bydliště: Sever Jihu, Jih Středu, Východ Západu. Teď se s tím poperte. :-)

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 7:57 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Slim Jim napsal:
Samonosná karosérie? Části kastle z nekovových materiálů (laminátové víko kufru u DS)? Bezrámová okna? Náhon na přední nápravu v kombinaci s napřed podélně, pak příčně umístěným blokem? A mnohé další... Wink Laughing
P.S. BX neměl pozinkovanou kastli. Navzdory tomu hnil skutečně minimálně (první pozinkovaný Citroën byla pokud vím Xantia).


Šípové ozubení kol u převodovky...
_________________


Xantia X1 1,6i rv. 93 Blanc Meije

Prodám některé díly z X1 zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Slim Jim



Založen: 25. 12. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Praha, Residential district Karlín

PříspěvekZaslal: ne únor 22, 2009 8:52 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Teoreticky. V praxi se to pokud vím nikdy nepoužívalo ani u Citroënů (a u kterých jiných aut by se to mělo používat, když to byl vynález a. Citroëna Cool ). Je to údajně moc výrobně náročné, než aby se to vyplatilo dělat, protože výhody, které to přináší, jsou spíš teoretické (klasické šikmé ozubení pod zátěží "tlačí" do strany, šípové nikoli; ukázalo se ovšem výhodnější prostě osazovat převodovky dostatečně naddimenzovanými ložisky, která ten tlak snesou; technicky čisté řešení to není, ale ekonomicky je to zřejmě jasná volba... Confused ).
_________________
Dříve BX 16 TRS 1987 (zemřel násilnou smrtí ve 180 tis. km)
Později XM 2.0i 1991 Y3, 230 tis. km (na ty léta jezdí skvěle, ale ani tak o něj zloději nestáli;-)
Nyní XM 2.5 TD 1997 Y4, 220 tis. km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Medvěd 09



Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 231
Bydliště: praha

PříspěvekZaslal: po únor 23, 2009 10:50 am    Předmět: Odpovědět s citátem

docela zajímavá diskuze.Jenom se nějak zapomíná,že tehdy byla bohužel JINÁ doba.To co můžeme a taky budeme vyrábět nebylo bohužel až tak úplně na rozhodnutí fabrik v tomto státě.V archivech je pár zajímavých kousků,které zůstaly jen "na papíru",nebo se vyrobilo jen pár kusů na testy.Co třeba š 1000MB v provedení kombi?Ne není to úlet(viz www.prototypy škoda).A nebo kdo viděl film "Upír z Feratu" tak to je prototyp Škoda Supersport z roku tuším okolo 71(přesně již nevím)A důvod,proč třeba toto auto nešlo nikdy do seriové výroby-bohužel rada RVHP nedoporučila(a vlastně zakázala) výrobu s ohledem na prodej konkurenčních vozidel tehdy "socialistického"bloku.(žiguli,trabant,fiat polski a pod.)Vždyť už kdysi škoda felicie(dnes žádaný veterán i na západě)byla oněm "soudruhům"trnem v oku.Kdo měl tehdy vcelku slušivý a povedený kabriolet?A bezrámová okna měl taky.Mrzí mě,že nemám spojení na kamaráda z vojny.To co mi jednou ukázal za návrhy z boleslavské škodovky(jeho tatík tam dělal v kostrukci,ještě než zdrhnul do Stutgartu k němcům a chytil se v mercedesu)to bych vám přál vidět,fakt to stálo za to.
_________________
2,5TD/97 chudobka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka Klimeš



Založen: 24. 06. 2005
Příspěvky: 387

PříspěvekZaslal: po únor 23, 2009 8:05 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle mě je bezpředmětné se bavit o návrzích. Citroen a každá jiná automobilka měla spoustu návrhů a prototypů a když už na to došla řeč - co třeba vrtulník..? Smile
_________________
www.CXclub.cz
admin@cxclub.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Slim Jim



Založen: 25. 12. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Praha, Residential district Karlín

PříspěvekZaslal: po únor 23, 2009 10:52 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No, je pravda, že AZNP, jak se Škoda za totality oficiálně jmenovala, asi byla trochu "přiškrcená" aby náhodou nebyla moc chytrá, nicméně to pořád nevysvětluje, proč škodovky (řekněme třeba 105S, i když bychom se mohli bavit i o jiných) byly takový hanebný krámy. Plyn skákal, řazení mělo přesnost mongolských řízených střel, kufr byl řešený nejblběji, jak vůbec mohl být, kastle byla vyrobená z něčeho, co připomínalo ocel jen tím, že to rezavělo, a tak dále. Nehci bejt chytrej, ale to podle mě nebyla politická záležitost. To byla prostě zastaralá a/ nebo odfláknutá konstrukce Cool .
_________________
Dříve BX 16 TRS 1987 (zemřel násilnou smrtí ve 180 tis. km)
Později XM 2.0i 1991 Y3, 230 tis. km (na ty léta jezdí skvěle, ale ani tak o něj zloději nestáli;-)
Nyní XM 2.5 TD 1997 Y4, 220 tis. km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 172
Bydliště: Sever Jihu, Jih Středu, Východ Západu. Teď se s tím poperte. :-)

PříspěvekZaslal: po únor 23, 2009 11:30 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Slim Jim napsal:
No, je pravda, že AZNP, jak se Škoda za totality oficiálně jmenovala, asi byla trochu "přiškrcená" aby náhodou nebyla moc chytrá, nicméně to pořád nevysvětluje, proč škodovky (řekněme třeba 105S, i když bychom se mohli bavit i o jiných) byly takový hanebný krámy. Plyn skákal, řazení mělo přesnost mongolských řízených střel, kufr byl řešený nejblběji, jak vůbec mohl být, kastle byla vyrobená z něčeho, co připomínalo ocel jen tím, že to rezavělo, a tak dále. Nehci bejt chytrej, ale to podle mě nebyla politická záležitost. To byla prostě zastaralá a/ nebo odfláknutá konstrukce Cool .


Škoda 105/120 byla postavená ještě na základě 1000 MB. Vlastně takový facelift 1000 MB (stejně jako je Felicie faceliftem Favoritu). Proč? Kvůli nákladům. Páni si přáli mít extra levný auto pro extra nenáročný národ (a kdo si tenkrát mohl vybrat něco náročnějšího?). A to i přesto, že levná Škoda zas tolik nebyla. Další věcí bylo nejspíš to, že někdo trpěl stihomamem a představoval si, že mít koncepci "vše v předu" je kapitalistické a tudíž špatné (už 1000 MB, byť to bylo revoluční auto na svou dobu (prostor, v určité míře jízdní vlastnosti,...), trochu zaspalo právě motorem vzadu). Až když jim ujel vlak, si uvědomili, že s touhle koncepcí neprorazí ani na východě ani na západě, tak začali vymýšlet Fáčko. Bertone musel Fáčko několikrát upravit, protože na některé formování plechů u nás nebyly stroje.

P.S. 1000 MB měla být i jako kabriolet, existuje i několik exemplářů Škody 105 s motorem vpředu a zadním náhonem a Fáčko se mělo dělat i jako třídveř a sedan. Vše fabrické studie AZNP.
_________________


Xantia X1 1,6i rv. 93 Blanc Meije

Prodám některé díly z X1 zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Medvěd 09



Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 231
Bydliště: praha

PříspěvekZaslal: út únor 24, 2009 9:00 am    Předmět: Odpovědět s citátem

[P.S. 1000 MB měla být i jako kabriolet, existuje i několik exemplářů Škody 105 s motorem vpředu a zadním náhonem a Fáčko se mělo dělat i jako třídveř a sedan. Vše fabrické studie AZNP.[/quote]Souhlas,jen jsem nechtěl zbytečně vypisovat všechny možné(i nemožné)studie a modely,které mohly být kdyby......Ale jednoho "exota" má i škodovka.Je to Felicie kabrio ovšem ve "čtyřdvéřovém" provedení a s pevným obloukem.A co se týká plechařiny,má pravdu MAJK.Z a to,že na určité natvarování oblouků a záhybů u nás bohužel nebyly stroje a naopak,to co se občas povedlo vyrobit bylo jen zaděláním na pozdější problémy s korozí-fáčko i filcka zadní dveře a pod.
_________________
2,5TD/97 chudobka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra Fórum stránek Citroëny.cz od 21.6.05 do 9.2009 -> Obecná poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group