Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Turbo po výměně za repas netáhne od spodu




Právě je pon 14. říj 2019 20:46:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2019 14:03:43 
Offline

Registrován: pát 18. bře 2011 23:29:42
Příspěvky: 126
Zdravím! Berlingo B9 XTR HDI 1.6 80kw r.v. 2008 300 tisíc.
Výměna turba z důvodu prosakování oleje a foukání kolem tesnění. (turbo s nastavitelnýma lopatkama)
Po výměně znatelně turbo táhne až od vyšších otáček odhad tak od 2,2 tisíce ... o to turbo táhne líp ve vyšších otáčkách to je úplně jiný motor.
Po městě na prázdno mi to vůbec nevadí. Řekl bych lepší.
Ale ted jsem týden jezdíl plně naložený po lese a peklo.
V rozjezdech do kopce, aby to nezdechlo (netáhne) musím dát víc plynu, a tím při rozjezdu šíleně pálím spojku srad jak z kanálu.
To mi před výměnou nedělalo. (Ty rozjezdy)
Chci to reklamovat!
Měl to někdo už? Dá se to turbo nastavit ať to táhne dřív? I za cenu, že ve vysokých otážkách to nepotáhne?
Díky za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29. zář 2019 22:52:07 
Offline

Registrován: pát 18. bře 2011 23:29:42
Příspěvky: 126
Tak si opětovně odpovím sám. :-) tak se mi přesně po 10.000 km po výměně turba (repas- poměrně známá f. spec na turba) donutit mechanika co to montoval, aby se na to podíval. Nevím co přesně s tím dělal, ale určitě to dlouho netrvalo a na ovládání turba (podtlak) něco přestavil a už to táhne pěkně od spodu. Akorát, že jsem musel pár měsíců jezdit s autem co netáhne. Nějak to moc nechápu proč jsou s tím nastavením takový problémy. Jako že je to nastavný už z repase a když to změní příjdu o záruku (nějaká barva na šroubu a pod). Když pak na forech většina lidí tvrdí, že se turbo musí nastavit až po montáži na motor. ... Prostě počítejte pokud měníte turbo, že to výměnou nekonči :-) .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. říj 2019 15:09:52 
Offline

Registrován: pát 18. bře 2011 23:29:42
Příspěvky: 126
Tak turbo je pořád začouzené. Je to mezi turbem a FAP. Prý to fouká kolem objímky a nedaří se to správně dotáhnout. Na konkurenčním foru :-) jsem se dočet, že to je neštastná objímka a zaplácává se to žáruvzdorným tmelem. A nebo speciální objímkou od Citroenu (prý za 500,- Kč) nevíte co za objímku to je? ta puvodní má OEM 1713 60 a stojí do stovky. Mám to nechat stáhnou novou, ale obyč sponou ... nebo jet do Citroenu a dát jim 500 za spec. sponu ... Děkuji za radu .. jsem netušil, kolik toho kolem turba bude :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. říj 2019 19:23:21 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Objimka za to nemuze. To je rukama. Zlamat ruce tomu, co to dela.

Musi se povolit FAP na bloku, usadit FAP - nekdy je potreba vypodlozkovat - drzi na dvou sroubech a kdyz ho nejaky kok*t dotahne na bloku a pak zatahuje objimku, udela to presne tohle. Takze povolit a usadit + pripadne vypodlozkovat, prvni dotahnout objimku nahore a pak 2 srouby FAPu na bloku. Jako posledni se chyta FAP objimkou dole. Je tam vlnovec, takze on se prizpusobi. Neni potreba tam cpat zadnou pastu.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2019 0:22:14 
Offline

Registrován: pát 18. bře 2011 23:29:42
Příspěvky: 126
Tak objímka za to opravdu nemůže. :-( po výměně objímky zjištěno pomocí jarové vody a bublinek, že to fouká stále .... přímo na turbu na té části co je plněno výfukovými plyny. Takže repasované turbo bude muset dolu a na reklamaci (přetěsnění ?). Pokud měníte turbo doporučuji hned po výměně to překontrolovat jarovou vodou, ať nemění 2x tu objímku :-( .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2019 3:15:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6727
Bydliště: Kolín
Taky ted budu muset poresit foukajici turbo

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2019 19:15:45 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
revid píše:
.... přímo na turbu na té části co je plněno výfukovými plyny. Takže repasované turbo bude muset dolu a na reklamaci (přetěsnění ?). .


Pokud to fouka na objimce, tak s turbem to prece nema co delat. Delat to ma do cineni jen se sptanym postupem montaze.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14. říj 2019 5:03:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6727
Bydliště: Kolín
HonzaC píše:
Objimka za to nemuze. To je rukama. Zlamat ruce tomu, co to dela.

Musi se povolit FAP na bloku, usadit FAP - nekdy je potreba vypodlozkovat


A nejaky jednoduchy navod jak se k tomu dostat nez rozeberu pulku auta ??

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14. říj 2019 7:29:06 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nejak nevim o jaky navod ti jde. Z meho pohledu jsem uz vse napsal. Musi se jit az do faze povoleni celeho FAPu a v pripade nutnosti podlozek mezi nej a blok jej budes muset primo sundat. Jako prvni se chyta objimka na turbu s tim, ze FAP musi dosednout na blok - proto ty podlozky. Ono to totiz ne vzdy sedi. Tu objimku je potreba dotahovat pomalu postupne a stale zkouset FAP prizvedavat a centrovat a tim hledat stale lepsi pozici pro dosednuti FAPu na turbo. Kdyz to provedes takhle, tak to tesnit bude. Samozrejme se muze stat, ze to dotahnes a zjistis, ze jeden ze dvou sroubu na bloku potrebuje podlozku - protoze ti tam zbyde misto a kdyz to dotahnes, bude pak pnuti na uchyceni FAPu na turbu, coz taky neni zadouci. Se spodni prirobou a jeji objimkou si neni treba delat moc hlavu, je tam vlnovec, tam staci postupone dotahovat a zase zkouset stale centrovat.

Nejcastejsi chyba je, ze to nekdo pripasuje a dotahne si FAP k bloku jako prvni. Ono to sice na oko vypada, ze to nahore na prirube sedi, ale ta mezera ktera tam vznikne uz pak zadna objimka nedotahne.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14. říj 2019 13:12:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6727
Bydliště: Kolín
jasny ja to myslel ironicky protoze kdyz ja u FAPu jeste ten plechovej kryt a je to cca 10sm od chladice ze tam ani nestrcis ruce :P

jinac muj problem je zespod krouzku - nahore sedi dole je fuga asi 3mm nechapu jak to mohly takhle mechanici dosrat

navic je tam tolik natrhanych sroubu jako by nemeli spravne naradi

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz