Fórum Citroeny.cz
http://citroeny.cz/forum/

Kúrenie
http://citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12117
Stránka 1 z 1

Autor:  viper1950 [ ned 20. led 2019 20:10:24 ]
Předmět příspěvku:  Kúrenie

Neviem či už niekto mal tento pre mňa ojedinelý problém, tak ho dávam do éteru.

Ráno naštartujem a idem na dlhšiu cestu. Aby sa motor rýchlejšie zohrial idem zo začiatku s vypnutím kúrením. Asi po 5 minútach púšťam kúrenie. To znamená stlačím auto a teplotu nastavujem na 22.

Lenže teplo žiadne. Z ofukov ide ľadový vzduch. Vonku je -5. Čo robím, to robím, vyskúšal som snáď všetko, teplý vzduch nikde.

Takto sa ďaleko nedostanem. Premrznutý na kosť zastavujem auto a vypínam motor. Možno to pomôže.

Znovu naštartujem a zisťujem že stále nekúri. Reku, tu pomôže už len servis, tak som sa tam vybral.

Ale ešte pred servisom som sa rozhodol že si niečo kúpim pod zub, ktovie ako dlho to bude trvať.

Zaparkujem pred obchodom, vypnem motor, zamknem. Po chvíli - asi 5 minút - prídem, odomknem, naštartujem ... a kúrim.

Haleluja. Auto sa samo-opravilo. Môj transformer ide už týždeň aj s kúrením a ja čakám či sa to ešte zopakuje.


V servise som samozrejme nebol, ale pri najbližšej návšteve im tento problém predostriem.

Autor:  lakinooo [ ned 20. led 2019 21:14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kúrenie

Mne sa stalo to iste. Staci na 5 minut odpojit baterku. Od vtedy to uz funguje normalne. Mne sa to stalo pred troma mesiacmi.

Autor:  xxc [ pon 21. led 2019 6:47:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kúrenie

Mozno ho zmiatlo to vypnutie kurenia. Ked to nema manualnu klimatizaciu, je nezmysel vypinat kurenie, lebo auto si samo nastavi, kedy ako bude optimalne kurit. Dokonca to myslim kuri elektricky, cize trosku viac zatazuje motor a ten sa skor zahreje. Ale mozno sa mylim :-)

Autor:  Forny [ pon 21. led 2019 21:54:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kúrenie

xxc ma pravdu, v systemu klimatizace (vseobecna uprava teploty - chlazeni / ohrev) je odporovy predehrivac vzduchu, ktery umozni predehrivat vzduch, ktery jde do kabiny, aby posadka mela vetsi pohodli - samozrejme je to o vyrobe elektrickeho proudu a zatizeni alternatoru, ktere v techto chladnejsich dnech je nekde kolem 50% na volnobeznych otackach (dle FAP diag, ale udaje odpovidaji i DiagBoxu)

Jedna se o soucastku, ktera je na prilozenem obrazku

Motor ma nekolik okruhu a sam rozdeluje kudy bude proudit chladici kapalina, aby bylo dosazeno co nejlepsich provoznich podminek, ale ne aby to bylo na ukor cestujicich - bohuzel nemam zaznam z teto nedele, kdy jsem jel rano na hory a bylo -7, mohl bych vam vytisknout graf jak se motor ohriva na zaklade jizdy.

Jinak na doporuceni servisaka se nevyplati ani vypinat AC, nebot kompresor je stalebezny (nema elektricky odpojitelnou kladku jako starsi modely, kompresor se zapina vychylenim statoru) a tak si prichlazuje medium, aby byl kdykoliv pripraven zacit chladit. V soucasnych teplotach stejne nechladi, nebot AC ochlazuje vzduch na min teplotu 6 stupnu a pak ohriva na pozadovanou teplotu.

Přílohy:
Poznámka: Pozice 10
rezistor.jpg
rezistor.jpg [ 194.89 KiB | Zobrazeno 3441 krát ]

Autor:  hepyno [ čtv 19. pro 2019 16:30:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kúrenie

Ja by som mal dotaz. Pri naštartovaní auta sa mi z prednej časti začne ozývať syčanie, ktoré medzi 1000-1100 otáčok prestane a potom opäť pokračuje. Keď vypnem klímu, syčanie prestane. Máte predstavu, čo by to mohlo byť?

Autor:  Wiori [ čtv 19. pro 2019 19:41:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kúrenie

Zkus nechat doplnit chladící médium. Pozor, už je tam typ R-1234yf.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/