Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Zanášení ventilů 1,6 THP




Právě je sob 26. kvě 2018 19:49:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 10:29:13 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:47:07
Příspěvky: 23
Bydliště: Okres Šumperk
Zdravím, mám motor 1,6 THP, mam najeto asi 36000km a vyskytnul se problém s motorem. Při větším šešlápnutí plynu auto ztratí výkon a začne cukat. Byl jsem s tím v servisu a prej to jsou zanešené ventily, o problému u těchto motorů se prý ví a doporučily mi 2 řešení. Buď za 25 000Kč rozebrat celý motor, vyčistit a znovu poskládat, nebo prý na to existuje nějaký přístroj který mají jen velké servisy. Jeden takový je ode mě asi 140km v Brně, tak jsem tam volal a cena prý 20 - 22 tisíc. A není to na počkaní. Takže v mém případě je málem lepší ta první možnost protože ušetřím spoustu času cestováním. Chtěl bych se jen zeptat jestli to někdo už třeba řešil, případně jestli někdo neví o nějakém jiném řešení. Částka to opravdu není malá a nikdo mi neřekne jak dlouho to po vyčištění vydrží.

_________________
Grand C4 Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 10:36:13 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1053
Bydliště: Frýdecko-Místecko
U tohoto motoru by mela PSA nabidnou majitelum bezplatnou vymenu za jiny motor, protoze tyhle motory jsou zcela ale uplne na prd. Na nich se porad neco se*e a to uz pri nizke kilometrazi. Vycistis, nebo nechas spravit rozvody a po 50.000km to muzes delat znovu. Takhle se snad nesypaly ani motory ve Skode 105-120.

Omlouvam se, ale asi bych se jakehokoliv auta s timto motorem zbavil. :oops: Nemel bych na to nervy.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 11:30:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 509
to je v prdeli fakt, 36tis. a motor v řiti a prej o tom ví, takže normálka a zákazníku plat. Jsme přece v kapitalismu, takže maximalizace zisku za všech okolností. :evil:

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 11:35:26 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:47:07
Příspěvky: 23
Bydliště: Okres Šumperk
Je to strašny. Přímo v servisu mi řekli že automobilka o problému ví a proto prý vyvinuly to zařízení na čištení ventilů. I když moc nechápu k čemu to je když pomocí toho zařízení to stojí nějakých 20tis a mechanicky to stojí nějakých 25tis. Ještě jsem pátral na netu zjistil jsem že existuje nějaky aditivum které se přidává do benzínu jednou za 5000km. Zkusím se na to zeptat v servisu jestli to má nějakej smysl. Dnes aby člověk radši chodil pěšky aby měl jistotu že se mu nic nepokazí. :twisted:

_________________
Grand C4 Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 15:45:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2463
Bydliště: Ústí nad Labem
Rada zcela zdarma,kup si tenhle přípravek a aplikuj dle návodu. http://citroeny.eu/do-paliva/1995-tec-2 ... -j005.html
Mrkni na svíčky nebo ještě lépe zahoď je a kup nové,nejlépe NGK s iridiovou elektrodou.Další problém je olej a interval výměny,tutově tam máš Total Ineo ECS 5W-30 a měnil jsi ho jednou? Vylít a koupit 5W-40 specifikace A3/B3 případně splňující PSA B71 2296,podle způsobu využití měnit max.po 8-12 tis.podle zásady delší trasy delší interval,kratší trasy a časté starty měnit dříve.Jak s tím jezdíš,podívá se motor(aspoň občas) k omezovači? Motor bude zakorbonován,je to přímovstřik,sám o sobě náchylný na ucpání trysek,doporučený olej naprosto nevhodný(jeho jediným účelem je rádoby nízká spotřeba paliva,což ale funguje téměř neznatelně v městském provozu.Další průšvih je,když se jezdí trvale s motorem tzv.na bubláka,další podmínky pro vznik karbonu,což je mimochodem další doporučení výrobce(nebojte se zařadit v 50km/h pětku).Pokud se dílo podaří,tak při každém tankování dej 2 panáky VIFu http://citroeny.eu/do-paliva/31-vif-sup ... vf005.html a můžeš tankovat klidně u ONO.Na nějaké prémiovky se klidně vybodni,zkoušel jsem nedávno zázrak jménem V-Power 100 Racing a staly se 2 věci,zvedla se spotřeba(0.5L) a auto jelo na prd.
Takhle to dopadá,když se začnou vymýšlet pí.....y a z nařízení EK se výrobci snaží vyrobit perpetuum mobile. :twisted:
Píšu to pořád dokola,dokud se budou uživatelé dnešních vozů snažit vejít do spotřeby deklarovaném výrobci,tak si zadělají jen na problémy.
Edit: Ještě sepíši největší zhovadilosti,které dnes výrobce doporučují.
1/nízkoviskózní olej+výměnný interval 30 tis :arrow: použít normální olej měnit včas dle nájezdu viz.výše,nejlépe každý rok včetně filtru
2/výměna svíček v 60 tis :arrow: vyměnit po 30 tis.
3/výměna vzduchového filtru v 60 tis. :arrow: měnit každý rok spolu s olejem
Ano,nebudeš mít "bezúdržbové"auto,budeš mít možná o pisl větší spotřebu(ale spíše menší)ale hlavně bude fungovat jak má. :D ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: stř 24. čer 2015 12:29:06 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:47:07
Příspěvky: 23
Bydliště: Okres Šumperk
Předem bych chtěl poděkovat za rozsáhlý popis problému a jeho řešení. Včera odpoledne jsem si byl v servisu(autorizovaném) pro auto, bylo to dříve než jsem si mohl přečíst váš příspěvek. Nejdřív jsem se zeptal jestli opravdu neexistuje jiné řešení než ty dvě které jsem zmiňoval. Samozřejmě mi bylo řečeno že to jinak nejde. O nějakých aditivech nepadlo ani slovo, až když jsem se zeptal tak že teda asi něco existuje ale řekli mi že si myslí že je to zbytečny protože podle nich to stejně nefunguje. Nakonec po delším rozhovoru mi objednali aditivum které by mělo být určeno přímo pro ten můj motor.
Jinak co se týká otaček, motor vytočím občas někam ke 4000, ale spíše při předjíždění, jinak jezdím podle toho jak si to samo řadí. Ohledně výměny oleje, auto má sice jen 36000km ale stáří je 6 let(bude v říjnu letošního roku), výměnu oleje a všeho kolem provádím každé 2 roky(10-12 tic km), jezdím do servisu, sám bych si netroufnul.
Dnes mi volal že aditivum jim už přislo, takže vyzkouším to, v případě že se minem učínkem tak vyzkouším vámi doporučené. Olej budu měnit na přelomu září/říjen takže to se domluvím v servisu aby tam nalili pořadnej.
Ještě jednou děkuji.

_________________
Grand C4 Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: stř 24. čer 2015 13:39:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2463
Bydliště: Ústí nad Labem
Netřeba mi vykat,na to jsem fakt starej. :D Vsadím boty,že ten přípravek od Citroenu bude vypadat takhle.
http://citroeny.eu/do-paliva/1920-aditi ... 300ml.html
Já ho kdysi vyfasoval s autem taky,nicméně tenhle přípravek by měl udržet motor v kondici,ale třeba to pomůže.
Jinak je to nemlich to samé co ten VIF,kterým se mimochodem aditivují prémiová paliva. :D Největším nepřítelem pro motor je ta rádoby ekologická biosrágora,která se do paliv dnes přidává. :evil:
Za 6 let 36 tis.km,tzn.že auto jezdilo spíše krátké trasy. :idea: Tím spíš je potřeba zkrátit výměnu i časový interval.Nevím proč,ale spousta lidí si stále myslí,že když auto nejezdí(nebo málo),tak lze olej ponechat v motoru déle.Ono je to ale obráceně,olej degeneruje mnohem dříve a neplní tak svou funkci,tedy rozpouštět úsady v motoru.Pokud si na výměnu netroufneš,tak jistě ve svém okolí najdeš vhodného člověka,který bude schopen olej vypustit a nalít nový.Kdybys nebyl tajemný jako hrad v Karpatech :lol: ,tak by ti někdo možná i poradil.Je možno samozřejmě jet i do servisu Citroen,pokud to nejsou blbci,tak ti dají do motoru olej dle tvého přání.Ten olej Total Ineo ECS 5W-30 je pro tenhle motor smrt.Pokud auto provozuješ spíše na krátkých trasách,v městském provozu a občas po dálnici,tak mnohem vhodnější je olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30,který splňuje i normu PSA B71 2290.
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -5w30.aspx
Pokud ale jezdíš spíše po dálnici nebo se chystáš na dovolenou k moři,tak je mnohem vhodnější 5W-40,třeba tenhle:
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... 5w40.aspx#
Ještě jedna věc,po aplikaci toho přípravku TEC 2000 bude motor nějakou dobu tupý a budeš mít pocit,že to jede ještě hůře,ale není čeho se bát. :idea: Je to jen průvodní jev,jak se motor čistí od toho bordelu uvnitř,po cca 150-200km uvidíš rozdíl. ;)
A občas je dobrý vyhnat pavouky z výfuku,asi nějak takhle: https://www.youtube.com/watch?v=zvbfipDUojc
Sice nedosáhneš spotřeby deklarované výrobcem,ale motor se ti odvděčí spolehlivostí a hladkým chodem.
Jinak i třeba olejový filtr a ty svíčky můžeš objednat zde: http://citroeny.eu/
svíčky bych dal potom tyhle: http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svic ... utomobily/
ale ještě lépe tyhle:http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-ilzkbr7a-8g/
Tak ať ti to dobře dopadne.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: pát 24. črc 2015 12:18:11 
Offline

Registrován: ned 21. říj 2012 12:07:02
Příspěvky: 2
Bydliště: Ostrava
Tento problem jsem mel take a v ramci reklamace mi motor vycistili. Samozrejme se rok cukali. Vice v sekci Obecna temata muj prispevek. Nejhorsi je na tom to, ze pred koupi tohoto strasneho vozu jsem peclive studoval pulroku veskere informace a nikde o nekvalite tohoto motoru ani slovo. A kdyz se o desivych vlastnostech zminis, najednou vsichni vi ze jsi udelal blbost. Ma dalsi perlu na programu. Top Up Coolant level. Popis v prislusne sekci fora.
Broda

_________________
C4 Picasso, 155 HP, BMP 6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: sob 01. srp 2015 19:22:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2463
Bydliště: Ústí nad Labem
Každý je dnes otrokem nereálné spotřeby paliva uváděné výrobcem a pak se diví. :shock: On je totiž přímovstřik sám osobě dost háklivý na karbonizaci a zanášení vstřikovačů a jízda dědkostylem tomu významně pomáhá.Palivo nastavené biosrágorou rovněž, o použití pleťových vod a nesmyslných intervalech už ani nemluvím. Takže byť to ne každý rád slyší,tak dejte do auta normální olej,včas ho měňte,aditivujte normální paliva,pokud netankujete prémiová a využívejte celý rozsah otáček motoru nebo ho aspoň občas pořádně prožeňte a bude po problémech. ;) http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: stř 15. čer 2016 0:57:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 509
http://www.auto.cz/technika-jak-je-to-t ... -thp-95922

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zanášení ventilů 1,6 THP
PříspěvekNapsal: stř 15. čer 2016 5:34:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2463
Bydliště: Ústí nad Labem
O tomhle se bavíme s Kodlikem tady. :D http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... 1&start=60

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz