Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje




Právě je pon 25. kvě 2020 0:12:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 18. dub 2016 6:57:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Takže je to s tím zkrácením servisních intervalů na rok a 20 tis. pravda,no konečně. ;) Ještě by tam údajně mělo být uvedeno,že v případě ztíženého provozu(město,atd)se interval zkracuje na polovinu,je to tak? :idea: No jestli jde ten servis k tíži prodejce,tak tím spíš bych si ohlídal co na autě vůbec udělali.Ten nájezd co uvádíš je v pohodě,jestli dobře počítám,tak 10 tis. za rok není to skákání po městě.Se spotřebou jsem na tom stejně a 6-ka mi nechybí,při 130 km/h motor točí kolem 4000 ot/min a stačí přidat tlačítkem tempomatu a auto táhne jak ďas.Ono se motoru kolem těch 4 tis. líbí,protože ve 4.250 má nejvyšší krouťák.Mezi 2-3000 motor nechávám pouze na bubláka po městě nebo když ještě není ohřátý,jinak 4-5 tis.,ale v případě potřeby klidně do 6 tisíc.Takhle jezdím až poslední dobou,co mám v motoru plnotučný olej,dřív jsem měl ve vyšších otáčkách pocit,že mi z motoru něco upadne,byl to takový hnusný kovový zvuk. :evil:
Já auto kupoval,když mělo najeto 44.000 km a nechal v autorizáku vyměnit ten správný olej Total Ineo Ecs 5W-30.Půl roku byl klid,poskoky kolem komína,nákup do NDR nějaké ty výlety po okreskách.Pak jsem jel během 14 dnů 2x na Moravu (UL-Bruntál a zpět) a vyskočilo na mě wokno s hláškou nízká hladina oleje, v té době bylo na oleji najeto 5 tisíc. :o Takže jsem litr dolil,po ujetí 3.500 km zase dálnice a to samé,takže jsem začal pátrat a zbytek už znáš z mých příspěvků. :D Momentálně v motoru Yacco Lube FR 5W-40,motor přede jak kočka,táhne jak má,prostě pohodička.Mimochodem,sestra má v C4 stejný motor,najeto 120 tis. olej 5W-40,lítá s tím po dálnici 170 a paráda.
Jinak ten olej je potřeba občas zkontrolovat,protože pokud chybí 1/4 litru a dolije se,tak to ještě jde,ale jak ho chybí víc,tak ubývá rychleji a když vyskočí ta hláška,tak je v motoru cca 3 l oleje.Svíčky jsem měnil v 6 tis. a byl to hnus,teť mám v autě NGK.
http://citroeny.eu/elektrosoucasti-a-el ... 02233.html
V sobotu jsem prolomil 80 tis. a začátkem května mě čeká STK a mám připravené tyhle
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s306060686
Já jsem trošku úchyl,takže každý rok měním všechny filtry(vzduchový i oba pylové) a olej jsem měnil po to Ineu 3 x po 6-7 tis. a nepřej si vidět,co z motoru vyteklo.
Ke svíčkám se dostaneš,když sundáš ten plastový kryt,ale jsou utopené,takže budeš potřebovat speciální klíč.
http://citroeny.eu/nastroje-naradi-a-po ... lita-.html
Optimal od Čepra aditivovaný bude,nejspíš VIF,stejně jako benzíny u MOL nebo jiné prémiovky,ale já si radši aditivuji sám.
Mám na to skleničku s uzávěrem od smetany do kávy,co jsem koupil v Itálii,protože plastové má tendenci se ohnou a máš politý blatník.Během tankování si připravím do skleničky novou dávku na příště,nic složitého. ;) Ale viděl jsem už operaci,kdy si majitel nalil aditivum do pistole a tu pak vrazil do nádrže a natankoval. :lol: A poslední informace,všechny přípravky od Wynns se dají koupit u ONO.Já to ani nevěděl,protože si to objednávám na zdejším e-shopu,ale navedl jsem kolegu a ten to tam objevil. :D
A naftu bych si nikdy nekoupil,ale v tuto chvíli ani nevím co bude příště,protože benzínové agregáty jaksi nejsou v nabídce. :? Ale třeba se v PSA pochlapí a vyrobí pořádný benzínový motor.Měj se a ať ti auto bez problémů slouží.Míra


Přílohy:
1.6 VTI.jpg
1.6 VTI.jpg [ 74.66 KiB | Zobrazeno 6797 krát ]

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2016 8:16:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 08. srp 2012 14:54:07
Příspěvky: 52
Tak jsem se odhodlal a v 70tis. km jsem nalil do motoru Total Quartz 9000 5W-40. Opravdu mi přijde, že motor má hladší chod a ranní starty jsou tišší. Po ránu motor klape jen pár vteřin, předtím klapal než se zahřál. Mezi 60tis. a 70tis. mi motor spotřeboval 2 litry INEO ECS 5W-30, tak uvidíme.
V servise nejspíš olej odsávali, protože spodní kryt měl fest zarezlé šrouby, jeden sem zlomil (v 60tis. byl servis). Kdo ví kolik odsáli a jak měnili filtr.... :roll:

_________________
Citroen C4 1.6VTi 120, Bílá Banquise
Selection + Paket Komfort, 07/2012
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2016 8:24:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Odhodlal jsi se správně a že má motor hladší chod se ti nezdá. :D Jinak bych ti doporučil tak 2 x po sobě udělat výměnu po 6 tis. uvidíš,co z toho poleze za hnus.Taky je dobře čas od času kouknout na měrku a dolít třeba 2 deci než 1/2 litru najednou.Měl bys také časem cítit lepší zátah,protože 5W-40 vůle v motoru lépe dotěsní.Pokud jezdíš stejné trasy,tak bys měl poznat rozdíl.Nemyslím to tak,že bys měl z auto formuli :lol: ,ale je to znát třeba v kopcích apod.Zkrátka jde to líp odspodu,ale zase to netahat od 1500 ot/min. :lol:
Já Total nedávám, protože si nechci naběhnout s nějakým fejkem,ale radši jsem použil ten zmiňovaný Yacco Lube FR 5W-40. Aditivum do paliva dáváš?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2016 9:47:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 08. srp 2012 14:54:07
Příspěvky: 52
zdá se mi, že zmizelo takové mírné cukání v nízkých otáčkách při přidání plynu, třeba po výjezdu ze zatáčky nebo z křižovatky. Do paliva dávám VIF, protože už od začátku se stávalo, že po nastartování houpali otáčky, po VIFu to nedělá. Navíc se dle záznamů snížila spotřeba až o půl litru.

_________________
Citroen C4 1.6VTi 120, Bílá Banquise
Selection + Paket Komfort, 07/2012
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2016 10:52:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Opět se ti to nezdá :D já jen přešel k Wynnsu,který se mi zdá býti ještě lepší.A co svíčky,už jsi měnil? Já měnil prvně v 60 tis. dle předpisu výrobce a valil jsem oči.Teď mám 20 tis NGK,ale příští týden dávám DENSO. ;) Jinak já až tak spotřebu neřeším,bo nechávám motor běžet radostněji ve vyšších otáčkách. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: ned 01. kvě 2016 22:07:35 
Offline

Registrován: pát 19. říj 2012 8:54:21
Příspěvky: 33
Inak otazocka. Dnes som kontroloval olej. Mam tesne pred vymenou, mnozstvo v poriadku, ale z oleja je velmi citit benzin. Pod pojmom velmi mam na mysli masaker. Jakeby som k benzinu pricuchol... Mam tam naliaty mobil 1 podla odporucani odtial. Inak pred cca mesiacom urobena emisna bez problemov...

_________________
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi Best Collection '12
Lancia Thesis 2,4 JTD Executive '03
Fiat Bravo 100 16V SX '98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2016 5:44:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Kolik km má olej najeto a v jakém režimu?Že je z oleje cítit benzín je normální a pokud je to masakr jak píšeš,ale hladina je v pořádku,tak tipuji převážně městský provoz,kdy nemá směs šanci řádně shořet a kontaminuje olej.A to je přesně ten důvod,proč měnit olej mnohem dříve než uvádí(uváděl)výrobce.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2016 7:26:55 
Offline

Registrován: pát 19. říj 2012 8:54:21
Příspěvky: 33
Olej ma nejakych 10tis. km a ako pises najma mestska prevadzka. Aj tak to planujem teraz preplachnut 2x mogulom, tak uvidime...

_________________
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi Best Collection '12
Lancia Thesis 2,4 JTD Executive '03
Fiat Bravo 100 16V SX '98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2016 11:33:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak pak tady není nic k divení. :D Vy máte u vás Mogul v akci?Jinak jsem dnes koukal u nás v Globusu na Carlson 5W-40
http://www.carlsonoil.cz/technicke_list ... _synth.pdf za cca 450,-Kč a ten se dá na "proplach" 2x 5 tis. km klidně použít.A nebál bych se ho při tomhle režimu používat ani dlouhodobě.Já nejezdím pouze po městě a když jsem měnil po cca 6 tis. km Mobil Super 3000 X 1 a Mogul Racing 5W-40,tak z toho tekla neskutečná břečka.Prostě ten olej a následně motor dostává v městském provozu zahulit.
Teď je v motoru Yacco Lube FR 5W-40,ale jestli ho tam nechám 10 tis. nevím,ale nejspíš půjde před zimou zase ven a dám nový. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2016 11:35:22 
Offline

Registrován: pát 19. říj 2012 8:54:21
Příspěvky: 33
Tak som ten mogul racing kupil este minulu jesen. Poslednych 10l z mountfieldu som vzal... Uvidime, co to urobi ;) A skusim pozriet aj ten carlson, ci niekde nenajdem...

_________________
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi Best Collection '12
Lancia Thesis 2,4 JTD Executive '03
Fiat Bravo 100 16V SX '98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2016 11:43:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
U mě byl ten Mogul od Bédi :D v pohodě. ;) O tom Carlsonu se zmiňoval na olejfóru jeden kolega ze Slovenska,že je v akci v Tescu. :D ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2016 4:55:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Zápach oleje po benzínu je opravdu normální. Teď nedávno jsem měnil olej v mém veteránu (Moskvič 2140) a ten zápach benzínu byl opravdu masakr. Sám jsem se tomu až divil, že je to až tak moc cítit. Ono se ani není čemu divit, když jsem veterána posledních pár startů před výměnou jenom vytáhl před garáž, protože jsem z ní potřeboval něco vyndat a ještě za studena zaparkoval zpět. U citrouša jsem olej měnil nějaký ten pátek před tím a benzín byl taky cítit, ale to byl jen takový vánek oproti tomu oleji z Moskviče...

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 06. kvě 2016 16:18:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Kodlik píše:
Začátkem léta 8-), kdy bych měl mít 3.000 km za sebou, se mile rád ozvu a dám vědět výsledek. :mrgreen:


No, tak na začátek léta už ani čekat nebudu a ozvu se už teď. :roll: Aktuálně najetých nějakých 1100 km od poslední výměny a olej stále mizí. Po těch 1100 km byla hladina oleje (dá se říct těsně) pod polovinou mezi ryskami. Dolil jsem 3 dcl, abych byl v horní polovině, ne na max, ale v horní polovině, takže teď jsem tak ve 3/4 mezi ryskami.

Při mém laborování se škrtící klapkou jsem si všiml, že asi část oleje zmizí komínem (výfukem) přes turbo, které je už asi lehce inkontinentní. Z výfuku se ovšem žádný kouř, který by poukazoval na náhlí únik oleje, neline. Chtěl jsem vyndat výměník/intercooler/mezichladič (nazývejte to kdo jak chcete), abych se podíval kolik oleje je v něm, ale protože bych kvůli tomu musel rozdělat komplet předek, tak jsem od toho upustil. Pohledem do výměníku se zdál být čistý, nijak od oleje zašvihaný, ale gumová hadice za výměníkem byla od oleje, respektive v ní troška oleje byla, takže v mém případě bude zřejmě olej mizet přes turbo. Snad ještě nějakou dobu vydrží, než odejde úplně...

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: sob 07. kvě 2016 7:01:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2625
Bydliště: Ústí nad Labem
Jen malá technická,při té poslední výměně jsi měl olej až po horní rysku nebo také do 3/4 jako teď?Jinak se asi potvrzuje to,z čeho jsem měl kdysi obavy,když jsem zvažoval použití oleje 0W-40. :idea: Tedy to,že ta 0 má ve studeném stavu dost nízkou viskozitu,stačí si porovnat TL. ;) Já jsem jednu chvíli zvažoval oleje 10W-40 nebo 5W-50,ale nakonec jsem zůstal u 5W-40.Zrovna před pár dny jsem doléval 2 dcl po ujetí 3 tis. km,což je z mého pohledu krasavec.A když vezmu v úvahu,že také jezdím dost krátké trasy a když jedu mimo tak cihla,tak super.
Při přechodu z pleťovky na 5W-40 jsem v průběhu 6 tis. dolil litr,ale pak se to snižovalo.
Ty máš navíc přímovstřik(háklivý na tvorbu karbonu) a při tvém poskakování po městě musí ten olej řídnout jako sviň.Máš najeto 130 tis. z toho většinu na pleťovce :cry: takže můžou být klidně lehce připečené kroužky.Já bych klidně,zvláště pokud zase pojedeš k móři,:D dal 10W-40 a nazdar bazar.A možná bych ještě před tím udělal rychlý proplach nějakou levnou 5W-40,třeba tím Carlsonem,co jsem tady zmiňoval. ;)
A z 10W-40 třeba tyhle.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-5l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-4l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-5l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-5l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-5l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-40-5l
a pokud bys chtěl něco TOP,ta pak tenhle.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... VIF-zdarma

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: ned 08. kvě 2016 8:18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Když měním, tak dávám po horní rysku, když pouze dolévám, tak +/- do těch 3/4.

Taky už jsem si říkal, že nakonec asi skončím u nějakého 10W-40... Tož budem hledat nanovo. :roll:

A docela se divím, že jako obchodní zástupce Wynnsu mi nedoporučuješ toto: :lol: ;)
http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/wynn-s-semi-synthetic-motor-oil-5-litru-czp186

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz