Fórum Citroeny.cz
http://citroeny.cz/forum/

Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG
http://citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=12102
Stránka 1 z 3

Autor:  gregor.nejezchleba [ stř 09. led 2019 19:35:44 ]
Předmět příspěvku:  Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Zdravím,

po dlouhé době jsme se odhodlali ke koupi nové ojetiny. Protože jsme vysocí a někteří i špatně pohyblivý, C4 Picasso se zdálo jako dar z nebes. Našli jsme si inzerát a brzy to půjdeme s mechanikem prověřit.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... k=0&page=2

Bohužel o této CNG variantě jsem kromě dalších stejných prodávaných aut nic moc nenašel. Žádné informace. Proto píšu jako amatér sem s několika dotazy a budu moc rád, když mi na ně někdo znalejší odpoví :)

1) Je to tovární CNG, nebo předěl? Fakt se mi nepodařilo dohledat :D
2) Když je to auto poněkud nenažrané (prý 10l benzínu/100 km), kolik cca bude brát CNG? Vejde se to do těch hezkých 6 KG/100, nebo víc?
3) Jak to má toto auto s rozvody? Od novějších Citroenů nás zlé jazyky odrazují s tím, že nás prý budou trápit rozvody. Osobně mi nedělá problém jednou za pár let něco vyměnit, pokud to bude dostupné. Jiní zase říkají, že je to trošku zažitá pověra o Citroenech.

Samozřejmě všechny tyto věci mi může za pár týdnů sdělit servis samotný, já bych to rád věděl s předstihem.
Díky za váš čas!

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 09. led 2019 19:57:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

citroen nikdy nedelal LPG / CNG verzi - je to dotazenka z holandska kde si to normalne nechavaji predelavat kvuli emisnim normam a vjezdu do centru mest

jo a 140 nema ani omylem - prosezena bocnice - ohmatana loketka

Autor:  gregor.nejezchleba [ stř 09. led 2019 19:59:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Díky za odpověď. A ještě se zeptám - je to něco, čeho bych se měl bát? LPG bych osobně asi moc nechtěl (bezpečnost), byť proti tomu nic nemám. Ale to CNG mě fakt láká po letech obdivování vyzkoušet.

EDIT: Vlastně mě zajímá, jestli to může mít nějakou negativní stránku

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 09. led 2019 20:04:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

vzdyt LPG i CNG jsou v aute pod vysokym tlakem
bouchnout muzou obe

jdi radsi do LPG budes mit pri trose stesti plnohodnotny kufr :P a dokonce i 7 mist

Autor:  gregor.nejezchleba [ stř 09. led 2019 20:11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Jestli tohle vozidlo mechanik neschválí, tak budu hledat LPG, ale teď už to měnit nebudu.. Je to peklo. Narážím spíš na to, že LPG je oficiálně více nebezpečné a více hořlavé :D CNG se vychvaluje jak moc je bezpečné. Dokud nezačnu hořet, nebo s tím nevybouchnu, tak jsem v pohodě. Ale spíš by mě ještě tedy zajímalo, jak to u předělu funguje (jak říkám, všechny tyhle informace bych si zjišťoval při osobním prověření, ale rád se to dozvím dopředu). Přepíná se tlačítkem? Nebo samo? Je tam plnohodnotná benzínová nádrž + cng? Jinak děkuji za odpovědi.

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 09. led 2019 20:16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

jo je jelikoz nadrze jsou v kufru - zvysena poloha
zalezi na typu systemu bud se prepina automaticky pri teplote motoru nad urcitou hodnotu nebo treba po kilometrazi

u CNG nereknu ale u lpg se bezne pocita spotreba +10%
jo a nevim kolik muze mit tohle ?? rekneme 60 kg napln ??
kdyz clovek neni debil a dobre vybere tak v LPG bude mit tak 47 litru nadrz
neni to moc ale LPG je na kazdem rohu

meli jsme v rodine nekolik desitek LPG aut a nikdy zadny problem

Autor:  gregor.nejezchleba [ stř 09. led 2019 20:22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

To rád slyším. Rád vůbec někoho slyším :D Vybírat auto s malinkou znalostí je fakt peklo. Ještě, že jsou komerční služby co poskytují mechanika na prověření. Jak říkám, pokud nám to mechanik nepotvrdí, tak půjdu po LPG :D Trochu jste mě šokoval s tím, že to má stočený tachometr. In the end mě zajímá hlavně v jakém stavu to je, jak spolehlivé to bude (teď jsem zvyklý na 1-2 opravy na 1997 Berlingu ročně, nechci aby to bylo hůř). Ale pokud se mě bazar snaží podvést, tak bych to snad nechtěl ani kdyby to auto bylo skvělé, jen stočené..

EDIT: Ke spotřebě CNG - Opel Zafira (což byl ná kandidát před Citronkem, akorát jich je v plynu málo) která je taky celkem heavy MPV žere prý max 6 KG cng na 100 km.. Tak doufám, že to bude u Picassa podobné

Autor:  HonzaC [ stř 09. led 2019 20:32:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Podle mne to stocene byt nemusi. Muj otec v tomto aute prosedel do 160.000km ty sedaky 3. Ty sedaky vydrzi prd.

Ale to co to zabira v kufru,to je maras. Ja bych sel taky radeji do LPG s nadrzi misto rezervy. Rozhodne bych si nenechal to auto zmrzacit tim, ze do kufru mi vlozi neco podobneho, resp. cokoliv jako nadrz na plyn.

Autor:  gregor.nejezchleba [ stř 09. led 2019 20:39:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

HonzaC píše:
Podle mne to stocene byt nemusi. Muj otec v tomto aute prosedel do 160.000km ty sedaky 3. Ty sedaky vydrzi prd.

Ale to co to zabira v kufru,to je maras. Ja bych sel taky radeji do LPG s nadrzi misto rezervy. Rozhodne bych si nenechal to auto zmrzacit tim, ze do kufru mi vlozi neco podobneho, resp. cokoliv jako nadrz na plyn.


Díky moc všem za názory. Jsem z koupi ojetiny trochu vyklepanej, protože je mi úplně jasný, že každej bazar si na vás chce vzít co nejvíc. Kufr nám osobně nevadí, z obrázku to vypadá jako přesně tolik místa, kolik potřebujeme. Jen mě ještě trošku zaskočilo to s tím přepínání CNG podle kilometráže. Chápu, že se musí motor nahřát. Ale denní chléb tohoto auta budou 1-6 kilometrové pojížďky po městě sem a tam mé špatně pohyblivé maminky. Samozřejmě, že si to auto čas od času zajede 40-200km, ale převážně město. BTW - když je studený motor a forcne se CNG tak auto chcípá?

Autor:  gregor.nejezchleba [ sob 12. led 2019 12:35:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Tak po pár dnech se naše plány trošku změnily. Jednak jsem se zděšením zjistil, že široko daleko nikdo neservisuje CNG a vzhledem k tomu, že CNG i LPG potřebuje jednou ročně revizi, tak jsem se rozhodl, že se nikam do Prahy s tím každý rok vláčet nechci. Nicméně LPG servisů je v širokém okolí několik. Jen v Kolíně jsou snad 3.

Chytl nás tento kousek - https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list

Akorát mi přijde, že ten tachometr má podezřele nízkou hodnotu. Další věc, co mě překvapila je toto -
na webech zkontrolujsiauto.cz a vincheck to vyhazuje legitimní hodnoty (jaké by to vyhazovat mělo)
Nicméně na autodna to vyhazuje, že je auto diesel s 1.6 HDi motorem (vše je na screenshotu).

https://imgur.com/a/ejVipg4


Měl bych od toho dát ruce pryč?
Díky za pomoc :)

Autor:  HonzaC [ pon 14. led 2019 10:36:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Nestudoval jsem tu fotku, ale ve VINu je 6FY, coz je motor 1.8 benzin. Kdyby to opravdu bylo 1,6Hdi, kod ve VINu by byl 9HZ.

Autor:  gregor.nejezchleba [ pon 14. led 2019 15:50:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Tak zítra nám bude mechanik tenhle kousek zběžně prověřovat a pokud tam nenajde nějakou těkou ojebávku, tak to pravděpodobně budeme koncem tohoto týdne vlastnit. Jakožto mladý řidič (19 let) s malou zkušeností (řidil jsem jen Corsu, Superb II, Seat Toledo a denně řídím Berlingo 1997) nevím moc co mám čekat, ale určitě sem postnu svoje dojmy a zážitky z prvního LPG auta. Třeba to někomu v budoucnu pomůže.

Jinak je hezký, jak ty bazary ty auta úplně na maximum vymazlí a vyleští :D Když jsem nasedal dovnitř a prohlížel interiér, fakt to vypadalo uvnitř jak nový :D Jen řadící páka byla trošku ochmataná.

Autor:  j.pajinek [ pon 14. led 2019 19:44:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

...jo jo to oni uměj,pokud je ale autí opravdu zachovalé,neponičené, a ten známej mechanik ti ho ještě obhlídne, tak do toho jdi.Já měl tuto řadu ,,,sice Grand,,,a jízda s rodinkou je pohodovka,rád na 4leté soužití s ním vzpomínám. ;)

Autor:  gregor.nejezchleba [ pon 14. led 2019 23:06:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Jojo, my už s tím víceméně počítáme a pokud tam mechanik nenajde nějaou závažnou závdu, tak bude naše.

Právě jsem chtěl pro mámu plyn, protože jezdí hodně ve městě (furt dokola rozjezdy a brzdy), k tomu jí "jízda na spotřebu" moc neříká a tyhle velký heavy auta si ve městě prý řeknou klidně o 10-11 litrů benzínu.. a to je nepřípustné :D A současně heavy auto potřebujeme, protože jsme velcí. Ze všech Citroenů, Opelů Zafir, Ford Maxů a Galaxyn nám nejlépe vyšlo právě C4 Picasso. Lenochy jako Roomster a Berlingo jsme vynechali. Tak snad bude hlavně mámě roky sloužit :mrgreen:

Autor:  gregor.nejezchleba [ sob 19. led 2019 14:25:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě ojetého C4 Picasso 1.8i CNG

Tak už jsme 3 dny majiteli tohoto kousku - C4 Picasso 2007 1.8i LPG. Musím říct, že jsem byl v šoku z té výbavy.
Předtím mě zajímaly pouze věci jako motor, spotřeba, prostor. Výbavu jsem defacto začal studovat až po koupi. Tento bazar zrovna nebyl jeden z těch, který by vypisoval i volant jako vymoženost. Jejich popis výbavy byl poměrně strohý. Pro spoustu z vás je to úplně běžnej denní chleba, ale pro mě co dlouhodobě řídil jen Berlingo 1997 to byl šok. Proto se pokusím v bodech zaznamenat svoje postřehy, mám jich furt plnou hlavu. Ještě dodám, že je to naše/moje úplně první auto v LP

pozitivní:
- 92 kW + 1.8 je oproti 55 kW 1.4 Berlingu brutálně znát.. ještě po třech dnech s tím autem furt při rozjezdech vystřeluji
- rozdíl mezi LPG a benzínem fakt nedokážu v jízdě poznat.. snažil jsem se sebevíc, ale plyn a benzín prostě dodávají identický výkon, minimálně pocitově
- doba nahřátí motoru na LPG (pokud nemrzne) mě překvapila - trvá to cca 20-40s
- auto (pro mě) neuvěřitelně (pro vás asi průměrně) táhne do kopce.. :D
- když otáčkoměr přeleze 3000 otáček (což moc nedělám), tak to nabere úplně novej "drive" a auto začne opravdu hodně zrychlovat
- automatické sklápění zrcátek při parkování jsem nečekal (na obrubník)
- automatické sklápění zrcátek směrem k auto po zamknutí jsem rovněž nečekal (jak jsem říkal, co se týče výbavy jsem neměl moc velká očekávání a zajímal se o jiné věci)
- trochu mě mrzí, že nejde nastavit, aby se automatická světla (AUTO režim světel) rozsvěcela i ve dne
- průměrna spotřeba LPG mi od koupě klesla z 11l na teď asi 9l, což je rozhodně pozitivní :D
- automatická ruční brzda je trošku nezvyk, ale je to skvělý <3
- panoramatická skla jsou super <3

negativní/možná v budoucnu negativní:
- zjistil jsem, že klíč do zapalování neleze úplně hladce. Nemusím ho tam sice nějak úplně silou rvát, ale také to není tak, že by to tam plynule zajelo. Při zasouvání je cítit lehký odpor, který je zatím opravdu lehký, ale nemyslím, že byl zamýšlený.
- při dnešní již třetí projížďce jsem zjistil, že možná (ale začalo to těsně před tím, než jsem dojel domů, takže to ještě nemám 100% otestované/vyhmátlé) trošku píská brzda u zadního kola. A to asi hlavně když to auto nějakým způsobem zatáčí. Musím to ještě otestovat, doufám, že to nebude nějaká cílená ojebávka od servisu. Když nám to kontroloval ten mechanik, tak si to moc chválil, říkal, že je to pěkný a v pohodě. Tak snad to bude jen něco méně vážného

dotazy:
- jaké jsou optimální otáčky? Na tom Berlingu to bylo kolem 2-2,5 tisíc a při konstantní jízdě jsem se to kvůli spotřebě snažil držet na 1.9-2k.. Toto auto si zřejmě lahodí v intervalu 2-3k. Když jsem zkoušel chvilku jet na nižších otáčkách s vyším zařazeným stupněm, tak to ukazovalo vyšší okamžitou spotřebu.. takže teď jezdím 2-3k
- Neví někdo, jaká kriteria musí splňovat autorádio? Je tam původní a my bychom si časem chtěli nechat namontovat něco obyčejného s USB - třeba toto - https://www.alza.cz/jvc-kd-r472-d3964270.htm - otázka ovšem je, jestli to bude dobře komunikovat s palubákem (zobrazovat stanici atd).

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/