Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Grand Picasso 1.6: zavada motoru po vymene vstrikovacu
Právě je úte 19. bře 2024 8:41:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 16:44:35 
Offline

Registrován: úte 07. srp 2018 15:19:14
Příspěvky: 3
Zdravím všechny příznivce Grandu,

aktuálně mám s autem celkem zásadní problém:

- koupeno 2014/nájezd 134 tis. km a dlouho bylo auto bez problémů, pouze běžná údržba
- aktuálně mi jednou zasvítila kontrolka ESP/ASR system faulty, potom jsem s tím ale jezdil bez problému více jak 3 týdny bez jakékoliv hlášky
- rozhodl jsem se to dát preventivně na diagnostiku do Citroenu: doporučení: vyměnit všechny vstřiky a FAP filtr
- odsouhlaseno - oprava provedena
- auto předáno bez závad - po ujetí cca 60 km začala svítit trvale kontrolka motoru (Engine faulty)
- auto předáno opět do stejného servisu Citroen, kde mi bylo sděleno, že je závada na motoru - neurčitý problém na válci č.1 (neví přesně co, museli by to rozdělat)
- cenový odhad je dosti finančně náročný i s ohledem na předchozí výměnu vstřikovačů a fapu a celkem nejistý výsledek.

Auto má aktuálně 198 tis. km a chci se zeptat, zda je vůbec možné, aby se problém s motorem projevil až po výměně vstřikovačů. Kdybych to věděl hned,
tak opravu vstřiků ani neřeším a hned se auta zbavím na náhradní díly či podobně. Prosím o názor, jak tuto závadu řešit či o doporučení opravy někde v okolí Brna.

Děkuji za rady.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI, BMP6, 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 18:02:50 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A je to tu zase, dalsi duverivec dojede do servisu, a ti mu nakukaji, ze ma ve 200.000 vymenit vstriky - sakra a na zaklade ceho? Bez provereni na stolici stejne na tech vstricich pravdepodobne nepoznaji vubec nic - tz. stejne demontaz a test na stolici. Vymena vstriku na dieselu jen tak po 200.000km je docela prepych.

Co to ma za motor - je to model pred faceliftem nebo po nem - dost dulezite, kazdy ma ten motor jiny, ma jine vstrikovace hromadu dalsich dilu.

BTW. docela by mne zajimalo, kolik to stalo, ta vymena vstrikovacu a taky by mne zajimal vysledek diagnostiky.

Dale vymena FAP filtru - ok, mozna dejme tomu, ale co bylo podkladem pro pro vymenu, co vypsala diagnostika - resp. co z ni vycetli? Nebo jen cerna koncovka vyfuku? Cerna koncovka totiz neznamena primarne poruchu FAPu, ale to, ze tam celkove neco byla spatne a filtr je sice poskozen, ale vymena za novy neresi pricinu zniceni predchoziho filtru. Je potreba ji najit a vyresit, jinak se znici i ten novy.

Vymena byla provedena za jaky FAP? Original? Repas? Nebo nejaky aftermarket?

K zavadě motoru, bez identifikace motoru a chyboveho kodu ti stejně nikdo moc neporadi, protoze ten popis neurcita zavada na prvnim valci nerika vubec nic. Chtelo by to ten vypis z diag a ani tak neni jiste ze se posunes.

Toto "neurčitý problém na válci č.1 (neví přesně co, museli by to rozdělat)" - ja nechapu co to znamena, to vycetli nebo zjistili kde, ze je to na prvnim valci? Z diagnostiky? Pokud jo, jaky je kod chyby a myslim si, ze z diagnostiky by ta chyba mela byt "urcita" a mit nejaky kod. Rozdelanim mysli co? Vyndani vstrikovace? Nebo sundani rovnou cele hlavy?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 19:21:33 
Offline

Registrován: úte 07. srp 2018 15:19:14
Příspěvky: 3
zdravím, děkuji za info.
Zkusím to rozepsat:
- v podstatě po jednom probliknutí kontrolky ESP/ASR system faulty jsem si nechal v Citroenu udelat diagnostiku s timto vysledkem:
- chyba P0263 valec 1 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P0269 valec 3 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P0266 valec 2 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P1445 aditivace trvala zavada - mnozstvi aditiva vstriknuteho do paliva prekrocilo maximalni mez. FAP musi byt vymenen.

To je vse, nikdy mi kontrolka motoru nesvitila. Pristoupil jsem na vymenu vstriku a fapu. Oprava - vsechny 4 vstriky + FAP - vse repas stalo 43 tis. Kc s dph. Mel jsem za to, ze auto bude OK, lec timto to teprve asi zacina. Po prevzeti auta se mi zdalo, ze motor velmi nestandardne bezi - s velkym hlukem, ale zadna kontrolka nesvitila, po 60 km zacala svitit kontrolka motoru.
Aktualni vypis z diagnostiky nemam (mam to jen telefonicky) - stavim se pro to, snad mi to daji a dam to sem. Moje duvera v tento autorizovany servis je ale na bodu mrazu.

Model motoru zjistim jak? predpokladam ale, ze je to po faceliftu, model vozu je 1.6 eHdi se start/stop systemem, Euro 5, 82kW, vyroba 10/2011.

Dekuji za info.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI, BMP6, 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 7:52:27 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Model je po faceliftu 82kw je typ motoru 9HR ala DV6C, vstrikovani VDO Continental (byvaly Siemens). Na tomto vstrikovani se provadi kalibrace - za jizdy. Z ni pak muzou vypadnou tyto chyby, to je pravda. Bosch nic takoveho nema - Bosch byl prave v modelu pred faceliftem. Nicmene - tyto vstriky se repasuji, tudiz se i testuji. Spise mi prijde jako vhodnejsi postup otestovat ty striky, nez je rovnou menit. Test stoji par kacek v porovnani s repasem vstriku.

Taky by bylo dobre zjistit, kdy ty zavady nastaly a zda se po vymazani objevi znovu - ty valce. Ten FAP ne. Ale to je vse uz minulosti, protoze tobe vstriky i FAP vymenili.

Dale pred vymenou vstriku je dobre tyto chyby vymazata vozidlo projet, jestli se chyba objevi znovu nebo ne. A tyto chyby i kdyz se objevi, tak pry dokud to nesviti na palubovce, tak se vstriky nemeni. U techto motoru se to stava a dokud ti nesviti na palubce oranzova kontrolka, tak o tom ani nevis. A ta KONTROLKA ti pravdepodobne nezacala svitit kvuli tem vstrikum, ale kvuli tomu, ze ti dojizdel - podle vypoctu, ten FAP.

Ale dale, jestli sis i ty vsiml, ze zvuk motoru je po vymene jiny - tak to uz normalni neni, zvlaste paklize misto ztichnuti doslo naopak ke zvyseni hlucnosti a motor pak vydrzel jen 60km a vyhodil onu neidentifikovatelnou chybu na prvnim valci - to by chtelo zjistit, co to teda je - z diagnostiky.

Tady je moznosti spousta, od chyby pri montazi az po vadne - repasovane vstriky. Predpokladam, ze na ne mas zaruku a tys prisel do servisu s tim, ze tam byly ty a ty chyby, zaplatil jsi za opravu a vysledek je takovy, ze je to jeste horsi nez pred vymenou, motor hlucny a ted ke vsemu zavada. Tak ja bych to videl na reklamaci.

K FAPu: Vymena FAPu za repasovany je asi nejlepsi volba z tech co jsem tam psal, protoze u te druhovyroby lze koupit i atrapu, ktera stoji docela dost penez a pritom je zcela nefunkcni. Podle te posledni chyby se naplnilo mnozstvi usazenin Cerinu v nem, podle vypoctu. Zajimavy udaj v souvislosti s tim je, jaka je vzdalenost mezi poslednima regeneracema.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 8:23:49 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A jeste jedna vec, ja sice VDO nemenil, ale u nich se nekdy musi zadavat kody do diagnostiky, nevim zda to neni i tenhle pripad. Proste po fyzicke vymene se zavede IMA kod vstrikovace. Bez toho by to sice jelo taky, ale treba tak blbe jak ti to jede ted - treba. Nemam pristup do databaze citroenu, ale u tech vstriku - kdyz jsou nekde na netu to uvadeji, ze by se mely jejich kody zavest do ridici jednotky pri vymene.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. zář 2018 14:50:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj, jelikož toto vše mám za sebou tak ti dám jednu radu zajeď za někým kdo opravdu umí číst v diagnostice je třeba se podívat do knihy závad, která vyskočila jako první, protože ta většinou spouští ty ostatní (nemám ze sebe ale od kolegy který to umí) myslím, že u tebe to byl fap a třeba regenerace které se neprovedly ale jak říkám mě vždy načte auto a když je nějaká závada ;) teď chvála bohu už dlouho nic mám 2.0Hdi tak jde do knihy závad hledá. :?: :!: :!: 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13. lis 2019 8:57:44 
Offline

Registrován: úte 07. srp 2018 15:19:14
Příspěvky: 3
Dobrý den, někdo se mě ptal v SZ, jak to dopadlo, tak přidávám komentář jak jsem to vyřešil a je to i poučení pro ostatní důvěřivce v autorizovaný servis:

Celá ta "oprava" proběhla v Brnocar Citroen Brno a podle mě to byl obyčejný podvod, ještě mi za vozidlo nabízeli výkupem 20.000,- Kč - směšné.
Auto jsem si tedy odvezl a nechal opravit jinde - od kamaráda servisák v Březí u Mikulova. Tento mechanik auto pouze uvedl do továrního nastavení, znovu naučil vstřikovače, poladil elektroinstalaci, nalil mi do motoru čistící směs Atomium (pouze jako prevence) a auto bylo naprosto v pořádku. Já tedy zaplatil cca 3-4 tis. a auto jezdí bez problémů (najeto x tisíc km od té doby). Snad se ani ty vstřikovače nemuseli měnit. Za mě tedy doporučení - nenechávat to v žádném případě v Brnocar, tam mě již nikdo neuvidí. Autorizovaný servis není zárukou ničeho, pouze z vás vytáhnou peníze, pouze asi zkouší měnit komponenty co jim ukáže diagnostika.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI, BMP6, 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13. lis 2019 19:05:07 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Já jen musím dodat, že nevím, jestli je to výsada pouze Citroenu, ale i já mám s autorizákem příšernou zkušenost.

Když jsme auto koupili (ojetinu), po nějaké době jsem zjistil, že je klimatizace jako celek v dezolátním stavu. Jedna strana topila, druhá klimatizovala, nedalo se to nijak ovládat..

Po první návštěvě autorizáku se mi vysmáli, co jsem to koupil. A řekli mi, že je vada v motorcích, které tu klimatizaci regulují, že tam jeden chybí a druhej je rozbitej.
Že mi prý dokážou výhodně sehnat motorky za 10 tisíc Kč. Super.. Pak mi teda ještě přátelsky sdělili, že se dá sehnat druhovýroba, ale tu v Česku neseženu. Mimochodem za tento bezvýsledný zásah si vzali asi 1 500 Kč (za práci). Něco si měli říct určitě, ale tolik, za 20 minut....

Takže jsem dohromady asi za 3 tisíce i s poštovným z Anglie koupil přesně ty motorky, co mi řekli. Přijedu tam po měsíci s nima a znova přišli téměř s výsměchem, že ty motorky nestačí, protože není chyba v motorcích, ale že je posranej celej blok klimatizace.

Kdyby někdo měl zájem o motorky klimatizace pro Picasso 2008, můžeme se domluvit za nějakou opravdu symbolickou cenu. Leží mi akorát na polici..

Že mi jsou schopni sehnat novej blok za 40 000 Kč a že práce (sundání přístrojovky) by se dala domluvit na 10 000 Kč. Ze servisu jsem pak poměrně nešťastně odjížděl, protože celou dobu byl v tónu toho člověka co se mnou jednal cítit pasivní výsměch a "nadřazenost", hlavně od doby, co jsem naznačil, že autům moc nerozumím. Skoro jako kdyby říkal, že jsem si měl radši koupit nějakou novou C3 (fuj), kterou tam měl na prodejně a furt ji chválil.. Tak jsem zase jel domů, mimochodem za těchto dalších asi 30 minut si řekli další (myslím) 2 000 Kč.

Dopadlo to naštěstí dobře. Sehnali jsme přímo v našem městě mechanika, co dělá jenom Citroeny a Peugoty a opravdu tomu rozumí a baví ho to. Ten nám sehnal blok z vrakáče za 3 000 Kč a namontoval to za 2 000 Kč. Bazar se pak za závadu omluvil a 5 000 Kč nám proplatil..

Zajímalo by mě, jestli jsou na tom stejně i třeba servisy Škodovky, nebo jiných automobilek. Protože po tom, co jsem slyšel, že si Citroen servis řekne za výměnu už tak nekvalitní robotické převodoky u Picassa 100 000 Kč, tak zůstávám jen zírat..

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. úno 2020 15:39:10 
Offline

Registrován: ned 23. úno 2020 15:07:48
Příspěvky: 4
Zdravím,auto Peugeot 308 1.6 eHdi 82 kw,kód motora 9HR,na diagnostike v Peugeote presne tieto isté závady,technik navrhol vymeniť DPF filter a vstrekovače.Teraz neviem či do téj výmeny dielov ísť alebo nie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. úno 2020 16:17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
A to vzal jen podle kódu závady nebo kouknu do knihy závad jaký byl sled závad. :?: :?:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2020 11:15:19 
Offline

Registrován: ned 23. úno 2020 15:07:48
Příspěvky: 4
Len podla chybovych kodov z peugeotackej diagnostiky P1445,P0269,P0272,P0266...auto ide normalne,ziadna kontrolka nesvieti.V peugeote navrhuju repasovane DPF za 400€ a repasovane vstrekovace po 205 € plus robota,tak neviem ci mam ist do toho.Bol som na diagnostike den pred STK a EK,lebo na STK na SR na zaciatku citaju chyby zapisane v RJ a ak tam je nejaka chyba tak nepustia ani k EK.Auto mam od nova,najazdene 191 000,len dlhe trasy,do zamestnania 70 km tam a 70 km naspat.Dakujem za kazdu radu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2020 12:02:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
No ono vše že vším souvisí. Já bych kouknu na fap, koukni po kolika regeneruje, jinak bych ho nechal vyčistit tady u nás čistí fapy od 4500-7500kc osobně mám vyčištěne a maká na 100%. Jinak jak říkám, kódy jsou kódy ale vždycky musíš hledat který to spustil ty ostatní můžou být následek a od toho je ta kniha závad, jinak to nemám ze sebe to je poznatek od fachmana co mi servisuje auto. Musí ti ho napíchnout a hledat v té knize, jak ty zavady tam chodily. Protože pokud to nemáš v nouzáku a motor ti nesvítí, jsou to závady sice zaregistrované ale jsou jak říkají pomíjivé to musí hledat mechanik. ;) :idea:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2020 13:23:46 
Offline

Registrován: ned 23. úno 2020 15:07:48
Příspěvky: 4
Bol som pred týzdnom vo firme na cistenie DPF,napichli na diagnostiku a doplnili len Eolys,vraj filter je v poriadku,u nas na okoli 2 firmy na cistenie dpf ceny 100-130€.Celkove mnozstvi sazi ve filtru pevnych castic 03,009 G/l,Celkove mnozstvi usazenin aditiva ve filtru Fap 28 g,Hodnota obsahu popilku ve filtru 100%,Rozdil mezi tlakem na vstupu a vystupu filtru 000mbar,Kilometrovy probeh od posledni regenerace 456 km,Prumerna vzdalenost mezi 10 poslednymi regeneracemi 812 km,v nadrzke pred doplnenim bolo 32% aditiva,podla dia 0,3424l z celkovej naplne 1,07l.Bol som v tom ze nadrz na aditivum ma 3 litre a nie iba 1,07l.Nechapem preco firma specializujuca sa na cistenie Dpf to nevycistila len zdiagnostikovala na zaciatku,udaje po doplneni aditiva nemam.Vraj je to v poriadku.Tak neviem ci ist do inej firmy a dat to vycistit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2020 17:25:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
No co se týče DPF to by mělo být asi ok ale jak říkám musí se ti prohrabat tou knihou závad aby zjistil co byla první závada protože ta spustí ty ostatní mě taky vždy kouká do té knihy aby určil co byla první závada. A taky jde o to zda ty závady se opakuji nebo zda byla třeba jednou ale to chce někoho kdo v tom umí chodit. ;) :idea:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2020 18:04:44 
Offline

Registrován: ned 23. úno 2020 15:07:48
Příspěvky: 4
Este ma napadlo ci tie chyby vstrekovacov nemozu byt od kuny v aute,ktora kedmi zozrala tapacir vnutorny na prednej kapote od motora,mohla porusit nejaky kabel alebo kontakt od kuny,lebo tu zavadu som mal aj pred dvoma rokmi na Emisnej kontrole,len vtedy to este technikom nevadilo.Budem musiet najst zdatneho mechanika,ktory vie robit s Lexiou, dakujem za ochotu pomoct.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz