DS Wild Rubis byl představen v Šanghaji

rubis_00

Koncept DS Wild Rubis byl představen koncem dubna 2013 na autosalonu v Šanghaji.
DS Wild Rubis je předzvěstí nového luxusního SUV, o kterém se zatím mluvilo jako o Citroënu DSX7 a myslím, že se s čtenáři shodnu, když označím tento koncepční vůz za velice pohledný. a myslím, že se s čtenáři shodnu, když označím tento koncepční vůz za velice pohledný.

Rubis010Určitě na jeho vzhledu najdete pár věcí, které by asi v sériové podobě chyběli, a které si dokážeme představit hezčí a jinak upravené, ale i když nejsem příznivcem této třídy, musím uznat, že je to velmi pěkný a povedený design.

Ten vychází z loni uvedeného konceptu Numéro 9. Inspiraci najdeme zejména na přídi, která je tvořena maskou chladiče v šípovitém tvaru, jehož výběžky zasahují do trojitých diodových světlometů.

Koncept Wild Rubis je opatřen zcela novými světlomety LED, které tvoří 3 pohyblivé osvětlovací moduly. Tyto tři moduly světlometů se při rozjezdu vozu roztáhnou a rozsvítí, a to všechno za zvukového doprovodu, který má ještě víc podněcovat fantazii. Křišťálově čisté zvuky, které byly speciálně vytvořeny pro tento vůz a oživují jednotlivá pohybující se světla (světlomety i směrovky).

Novinka je dlouhá 4,7 metru, široká 1,95 metru a vysoká 1,59 metru, jedná se tedy opravdu o velké SUV s majestátním rozvorem náprav 2,9 metru a 21″ koly s pneumatikami 255/40 R21.

Rubis028Wild Rubis je vybaven plně hybridní technologii Plug-in, kde je spalovací motor 1.6 THP spojený s elektromotorem o výkonu 70 koní, zabudovaným nad zadní nápravou. Energie je uchována v lithium-iontové baterii, kterou lze dobíjet i přes běžnou domácí zásuvku.
Wild Rubis dokáže díky hybridnímu systému plug-in přejít do plně elektrického režimu s nulovými emisemi a dojezdem 50 km, při pořád velice přijatelném jízdním výkonu.

Naopak, v případě silného sešlápnutí pedálu akcelerátoru, kdy je potřebný silný točivý moment, se díky funkci Power boost přidá k točivému momentu elektromotoru i točivý moment spalovacího motoru, díky čemuž dosáhne vůz vynikajících výkonů (295 k) a emise zůstávají stále velmi nízké (43 g CO2 / km).

Rubis040

Při silné akceleraci, ale také při nízké přilnavosti se vůz okamžitě přepne do režimu 4×4, elektromotor pohání zadní kola a benzínový motor přední. Za obtížných podmínek, může režim 4×4 zvolit i řidič. Tento pohon zaručuje neomezenou pohyblivost i v terénu a současně dokonale a bezpečně využívá celý potenciál terénního vozu.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI:

Rozměry
Délka: 470 cm
Šířka: 195 cm
Výška: 159 cm
Rozvor: 290 cm

Hybridní pohon Plug-in
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW)
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k
Režim s nulovými emisemi: dojezd 50 km
Emise CO2: 43 g/km
Pneumatiky 255/40 R21

[nggallery id=4]