Citroën C-Elysée pro seriál WTCC

Citroën odhalil model, který má být novým sportovním náčiním Sebastiena Loeba pro seriál mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Překvapivě byl jako základ použit „lidový“ model C-Elysée, ale s rekordmanem z Pikes Peaku a devítinásobným mistra světa za volantem, to patrně bude další trumf sportovní stáje Citroënu.

Vůz je jako první postavený na základě nových předpisů  FIA ​​pro WTCC na příští rok.  Pod kapotou Citroënu C-Elysee WTCC  je stejný turbo motor 1.6 s přímým vstřikováním paliva, jako v DS3 WRC. Jeho výkon je 380 koní a kroutící moment  400 N.m při 4500 min-1. Motor pohání pouze přední kola přes sekvenční šestistupňovou převodovku Sadev.

Speciál pro WTCC je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. Povrchové panely karoserie jsou z ocelových plechů a kompozitních materiálů. Jeho celková hmotnost je 1100 kg

CL 13.080.005

včetně řidiče, brzdové kotouče mají vpředu průměr 380 mm a čtyřpístkové třmeny, vzadu mají kotouče 300 mm a dvoupístkové brzdové třmeny. 18-palcová kola jsou obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën spouští program ostrých jízdních testů pro WTCC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny. Vůz bude veřejně představen v září 2013 na autosalonu ve  Frankfurtu.

V přídi je uložen přeplňovaný čtyřventilový čtyřválec od Citroën Racing, který z objemu 1598 cm3 poskytuje výkon 279 kW (380 k) při 6000 min-1 a točivý moment 400 N.m při 4500 min-1. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev jsou poháněna přední kola.

CL 13.080.001Závodní C-Elysée je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. O zpomalení a zastavení vozu, jehož hmotnost je podle pravidel 1100 kg včetně pilota, se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 300 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové, resp. dvoupístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18-palcová kola obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën rozjíždí program ostrých jízdních testů C-Elysée pro WTC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny.