Cactus – sériová podoba odhalena

cactus

V létě obohatí modelovou nabídku Citroënu revoluční novinka  Citroën C4 Cactus, který zaujme nejen zvláštním svěžím vzhledem, ale i mnoha neobvyklými řešeními. Například vzduchový kapslemi, které chrání části karoserie před poškozením.  Moduly Airbump jsou zabudovány do boků i nárazníků a zaručují ochranu karoserie.  Díky pružnému povrchu z termoplastického polyuretanu totiž odolávají škrábancům a zabudované vzduchové kapsle zase tlumí nárazy. Tyto „chrániče“ jsou k dispozici ve čtyřech barevných odstínech, díky čemuž rozšiřují v kombinaci s deseti odstíny karoserie a třemi variantami barevného provedení interiéru.

Na délku C4 Cactus měří 416, na šířku 173 a vysoký je 148 cm. Rozvor činí 260 cm, což je stejná hodnota jako u  C4. To zaručuje velice prostorný interiér pro všechny cestující a kufr má v základu objem 358 litrů a hranu ve výšce 810 mm. Proti současné C4  je Cactus  o podstatných 200 kilogramů lehčí. V zájmu redukce hmotnosti bylo použito velké množstvíCL 13.116.006 hliníkových dílů karoserie a lehká základní platforma. Váha automobilu  začíná na hodnotě 965 kilogramů a s naftovým

 

motorem má vystačit Cactus  pouze s 3,1 litry na 100 kilometrů.

Světová premiéra modelu C4 Cactus byla naplánovaná na 5. února, kdy si připomínáme 136. výročí narození Andrého Citroëna.

Interiér je hodně vzdušný a na místo mnoha ovladačů najdete jednu sedmipalcovou obrazovku, přes kterou se obsluhuje téměř všechno a další rozměrný displej nahrazuje přístroje.

V interiéru zůstala zachována široká, jednolitá přední lavice připomínající gauč v obývacím pokoji. V sériové verzi nebyla sice použita bezrámová okna, ale jinak mnoho rozdílů proti studii nenajdete a pokud to opravdu bude levný crossover  s odkazem na Citroën Mehari, lze jeho design a provedení hodnotit jako velice povedené a myslím, že obchodní úspěch bude nasnadě.

CL 14.007.001bC4 Cactus přináší i novinky dosud v sériových autech nevídané například airbag spolucestujícího přesunutý do stropu, díky tomu mají cestující vepředu více prostoru a větší odkládací přihrádky.

U verzí vybavených pilotovanou převodovkou ETG byla tradiční páka převodovky nahrazena tlačítky ve spodní části palubní desky a páčkami na volantu pro ruční řazení

Z výbavy nechybí například asistent rozjezdů do kopce, zpětná kamera, tempomat či ukazatel nejbližších benzinových pump, hotelů a michelinských restaurací. Novinkou jsou také stěrače s ostřikovači zabudovanými v ramínkách.

Nová panoramatická střecha je oproti konvenčnímu provedení o 6kg lehčí a přesto je vybavena UV filtrem, který doCL 14.001.021
kabiny propouští pouze světlo a nikoliv teplo. V rámci samotné výbavy lze volit ze tří barevně odlišných provedení (Atmosphere Stone Gry, Purple Pack a Pack Inside Habana), s nimiž přicházejí takové vychytávky jako třeba kožená poutka namísto tradičních klik dveří.

[nggallery id=29]